|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Annars finns ju dom här! :) Drift, reparation och reservdelsbudgeten kan förstås bli föremål för häftiga diskussioner vid middagsbordet (om frugan är med). Länk |
|
|
Länk Shit,den hinner jag nog inte köpa,alldeles för långt bort och mitt jobb ställer till det :( Annars verkar ju den vara klockren! Mvh Janne. |
|
|
Hm. Obesiktad, avställd sedan 2007-11-21, fordonsår 1980 men uttagen nov. -85... Det är alltså en -80, så du inte luras av rubriken. Iofs bra pris men varningslampan tänds när de är avställda... Okörd det senaste året, brukar betyda att saker kärvar ihop. Men det ska väl inte vara några problem om det maskinella är ok. Lite olja och kärlek brukar lösa det mesta. ;-) Det skulle vara trist att missa ett bra köp. Känner du ingen i Jönköpingstrakten som kan kolla på den åt dig? Och hur ska du få hem den när den är obesiktad och avställd? Biltrailer? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Alltså, jag kom just på att eftersom det är en -80 så är det 2 år och 4 månader tills den blir skattebefriad i egenskap av veteranbil. Det måste ju också vara bra för grabben. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ok, bra info "esadh",jag provade att ringa till ägaren igår direkt jag såg annonsen, men det var upptaget hela tiden ... Kollade lite turer(buss/tåg flyg) osv också igår,men det är ju inte direkt enkelt att komma dit heller härifrån(Umeå)...Inte heller billigt om man tar flyget :/,men visst.. det går ju :) Jo,om man tänkt köpa en avställd bil ,så måste man vänta ca en dag från det man skickat ägaröverlåtelsen s.a.s. så att vägverket fått in alla uppgifter innan man åker iväg..OM man ska vara laglydig och det ska man naturligtvis vara.. Men att den dessutom är obesiktigad gör ju att man direkt ska åka till bilprovningen utan att passera gå efter ett eventuellt köp...I mitt fall så skulle det innebära SBP i Umeå ;) Egentligen så är det den närmaste stationen som menas...men,men.. Tja...detta är ju vad jag tror man bör göra mht "obesiktigad/avställd" i alla fall...går säkert att göra på annat sätt smidigare.. Bilsläp har jag inte tänkt fixa iaf.. Jaja...får väl se vad det blir så småningom av allt letande i det "billiga Porscheträsket" :) Hoppas nästan att det finns en billig 924 inom smidigt "bussavstånd"(läs max 25-30mil) eller dylikt...snart. Mvh Janne. |
|
|
Jag sålde min 924 för några mån sen efter tre fantastiska år. Rekomenderar 924an starkt, väldigt rolig bil, inte allt för snabb men fantastiskt underhållande,dessutom billiga reservdelar, lättmekad och snygg. Ekonomisk körde min på ca 0.75-0.80 Tror din grabb skulle få mycket skoj med en 924a. Ett tips är 944sverige.com där finns massor av kunnigt folk inom frontmotorporschar Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Ok,tack för den inputen Nordstedt... Jo,tror det är en ganska så optimal billig bil om man hittar den rätta, men samtidigt lite udda och spännande mot alla andra "billiga bilar" ute på marknaden som sagt.. Får ju se vart det "barkar" :) Mvh Janne. |
|
| Den där är ju grym till det priset! Jag håller tummarna! | |
|
Vill bara upplysa om detta ang veteranbil/skattefria så ingen blir besviken när man går och väntar. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
trucker: Bra info. Hade ingen aning om detta. Vet du något om det antas bli verklighet snart eller om det är långt kvar? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ok,då slapp man fundera längre på den Porschen jag länkade till tidigare... Annonsen borta och bilen troligen såld redan. Misstänkte ju att den skulle "försvinna" ganska så snart.. Jaja....letandet fortsätter. Mvh Janne. |
|
|
Janne: trodde att det var du som gled förbi mig i en vit 924 i natt i trakten av gnarp.Är ju inte så ofta man ser en 924 o speciellt inte nattetid. Skulle du hitta en med dåliga fälgar har jag fina BBS av årgång äldre som just suttit på en 924,blir kompispris på dom:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ok Micke, thanx!...skall läggas in i minnet :) Nix,jag har inte fått köra någon 924 ännu,ännu mindre kollat på nå'n :/ Jag ska leta som en besatt när jag får någon ledig tid framöver...som det nu verkar så är jag "låst"(iaf om bilen står mer än 30 mil härifrån) till i början av Oktober tyvärr...men vill grabben handla en 924 så ska han minsann få handla ;) (Hoppas bara att inte snöstormarna börjat när det blir till att köpa :/) Mvh Janne. |
|
|
Alltså, har jag förstått rätt att han vill ha en fullt körklar med enbart smärre småfel? D.v.s. absolut inget halvt renoveringsobjekt där man skruvar skeva bromsskivor, motståndslösa stötdämpare och liknande samt polerar/renoverar lacken som nytvättad ser ut som om den har stått i en lada sen -87? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Japp,det är tanken :) Mvh Janne. |
|
|
Här är ett tips på något som kan vara en bra porsche start (eller ruin) Länk Lådan kan bero på synk ringarna eller dreven, jag har varit ute för båda felen och man vet inte förän man delar den. Bilen är värd att titta närmare på även om den är lite dyrare än vad som var tänkt |
|
|
Jo,har sett den...men tyvärr är den en smula för dyr för honom :/ Har pratat om det här med honom och försökt få han att inse att det är svårt att få en fin Porsche 924 för under 15 papp(helst max 13-14')...så det lutar att han "samlar lite mer stålar" och köper en fräsch till våren när han även har lappen fixad(förhoppningsvis)+ lägger till en smula mera.. Den här>>>Länk tycker jag verkade hyfsat fin(dock dekaltrimmad ty någon 924S fanns inte 1983)... Men som sagt,det blir nog inget inköp förrän till våren som det ser ut nu.. Han ska ju ha vinterdäck osv som gör att han får det svårt med finanserna i dagsläget.. Mvh Janne. |
|
|
Det är rätt tänkt...bättre att din påg drar ihop lite mer pengar och köper bilen efter kortet är kirrat. En 924 för dom pengarna som han tänkt sig är oftast en dyr affär i slutändan. |
|
| www.utzon.se har billiga reservdelar till 924 . f:ö en trevlig bil att äga. drar ca-0.7-0.8 landsväg. billig i försäkring | |
|
Länk Här är en som verkar hyfsad förutom att någon varit framme och gjort lite konstnärliga linjer över hela bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.