AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.289

Vindrutetorkare som slutat fungera 635CSI

jg
9
jghosh
Volvo XC90 D4 -14
Toyota MR2 N/A -98
Det har ju regnat ett tag nu och vindrutetorkarna är numera stendöda
Var inget problem innan men de senaste dagarnas hellregn har kanske gjort sitt
har någon annan upplevt liknande? Eller är det kanske så att torkarmotorn helt enkelt gett upp. Man vill ju köra nån vecka till ... å torkarna behövs verkligen :(
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Hade en 633 -77 med samma bekymmer. De gick trögt och stannade tillslut. Sålde den innan jag löste problemet. Verkade som att lagringarna till axlarna, dvs där torkararmarna är monterade, var helt slut. Smörjde upp dem och det blev bättre, men inte bra. Får du fram tillräckligt med ström? Kan ju vara motorn som gjort sitt.
Kolla så inte mekansimen bara har lossnat...har haft ett flertal bilar som det gjort det på.
No
20
Norabert
635 Csi -83
Hade en Audi GT Coupe för några år sedan. Där var styrningarna för axlarna som torkararmen är fäst gjorda av aluminium. De korroderade efter många år och gjorde så att torkarna inte funkade. Jag tog ur axlarna och brotschade upp hålen, kleatde i ett bra vatten tåligt fett simsalabim, det funakde som om det var nytt!!

rmp
as
4
ascona
635 -83
mina torkare höll på att hacka och det var intervallreläet som var dåligt.om det är motorn så koppla lös den och lägg på 12volt så borde den gå.
jg
9
jghosh
Volvo XC90 D4 -14
Toyota MR2 N/A -98
Tack för alla svar
Skall nog få ordning på torkarna...
Fick påhälsning i helgen så jag måste fixa ena dörrlåset :(
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Ååååh....grattis!
Då har du en härlig utmaning att ta itu med,dvs renoveringssats + byta cylinder! :(

Mvh Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.