|
|
|
|---|---|
|
Min kupéfläkt har fungerat perfekt fram till igår, men nu fungerar den endast på högsta läget, dvs läge 1,2,3 är paj, vad har hänt? Är en bmw 328i -95 | |
|
Hejsan... Jag vet inte om din bil är uppbyggd på samma sätt som min eftersom din är lite nyare, jag har en 325 E36 från 1992 Men i alla fall jag hade samma fel, att det bara var 4 på fläkten som funkade och inte 1,2 och 3. På min så var det fläktmotsåndet som var kass och det bytade jag och nu funkar alla hastigheterna igen, skulle tro att du har samma fel.. Mvh Chriz |
|
| Mycekt möjligt att det kan vara det, var det svårt att byta och vad gick det på? | |
|
Nej det var faktiskt väldigt lätt att byta den, på min bil så skruvade jag bara ur handskfacket, sen satt den på högra sidan på fläktenheten eller vad man ska kalla det... Sen lossade man bara kabeln och ett nån skruv om jag kommer ihåg rätt och satt i den nya.. Jag betalade runt 400 kr tror jag men inga jättesummer i alla fall.. Mvh Chriz |
|
|
Hej! Hade samma problem, fläkten gick bara på 3:an och 4:an. Bytter relät och vips så funkade allt perfekt igen... Tror jag betalade 380 kr för den. Vet inte hur man länkar men gå in på Gör-det-själv, Mekartips och sök på Fixa fläktmotstånd E36. Enkelt gjort. Jag upplevde att det var något svårt att hitta motståndet, satt längre fram än jag trodde. Lycka till! BMW - När du gillar att köra om! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.