AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.624

Bara två dörrar kvar att lackera om pga rost på min E46!

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
-Bakluckan är ny lackerad pga rost
-Huven är ny lackerad pga rost

Och i dag var jag nere och reklamerade mera rost, innanaför bagage luckan, och båda vänster dörrarna. Verkstad en vecka :( Så nu är det bara två dörrar kvar så har jag snart en ny bil...
bu
49
buster_66
528iA -97
320i -88
Rostskyddet på E46 är under all kritik, tråkigt desvärre. Var noga med nyansskillnader kolla i olka ljus och foto till framtida lagring.
an
316
andreas_r
Dom sa på BMW att jag skulle veta att det kanske blir nyansskillnad innan dom gör jobbet, men hellre det än rost...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag bytte huv, baklucka och båda framdörrarna på min. Tack och lov blev nyansskillnaden minimal.

Bytte en framskärm också pga av att jag blev påkörd men det var efter att de bytt dörrarna... När de bytte dörrarna tog de också framskärmarna och jag såg inte att något var bytt förutom att alla repor och stenskott var borta. Jag hade en Topasblåmetallic. Såg i närmast orörd ut när jag sålde den. Nya stråkastarglas gjorde verkligen susen dessutom.
an
316
andreas_r
Förresten! Är det någon som vet varför det var så viktigt att jag skulle ha med mig min servicebok när jag ska reklamera rosten på bilen?? Detv var väldigt viktigt sa dom???
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Dom vill väl veta att alla kontroller och servicar är utförda på rätt sätt för att rostskyddsgarantin ska gälla.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Titansilver är nog bland de svåraste nyanserna att gömma skillnader på tyvärr. Ju ljusare metallic, desto värre.
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Vad är villkoren för att garantin ska gälla? Vad står specifikt i garantivillkoren?

Eftersom att de vill se serviceboken. Låter konstigt.
an
316
andreas_r
Vilkoren är att man ska ha gjort servicen och insp1 är ju karosseri insp men den är ju gjord vi 5400mil så vad kan man utläsa av det? Bilen har ju gåt 9800 nu...
Nästa service är vid ca 10500mil insp2

Vet att det blir nyans skillnad men som sagt, hellre det än rost...
an
316
andreas_r
Nu är dörrarna och baklucka byt, hämtat bilen i dag. Och jag kan säga att dom gjort ett otroligt bra jobb! Ser ingen nyans skillnad alls vare sig på baklucka eller vänster dörrarna!
Bilen ny tvättad och fin vi leverans! Otroligt bra, trevligt och proffsigt bemötande!!!

All kreds till verkstads avdelningen på Lunds Bil i Varberg!!!

(inte att förglöma lackfirman som gjort det viktigaste jobbet :)

Less is More
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var trevligt. Bra att verkstäder får beröm också ibland, för ofta är det ju tvärtom.

Som sagt, lyckas man bra med titansilver är man duktig, eller har en sjujäkla tur..

Om du vet vilken lackfirma de anlitar, kan du ju "hänga ut" dom på ett positivt sätt. Där nere i de bebygda delarna av landet, kan det ju vara av intresse för andra.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Kul att höra att jobbet blev bra!

Tänkte bara kommentera det här med serviceboken. Jag har lämnat in vår bil två gånger för rostskyddsgarantiärenden och de har inte frågat om serviceboken någon av gångerna. Har inte hört av andra att det har behövts heller. Så det låter märkligt i mina öron att de skulle behöva se serviceboken.

/Wiberg
an
316
andreas_r
Ska fråga dom vilken lackfirma det är när jag får tillfälle :)

Less is More
Hjälper en lackförsegling med ex Ditec att förhindra rost?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Frontline, tyvärr gör det nog ingen större skillnad, då problemen oftast beror på galvsläpp under grundfärgen...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.