AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.295

Nu har man blivit drabbad av inbrott :-(

Inatt var det då min tid att bli drabbad av inbrott i M3:an. Försök först på vänster sida. De hade brutit i listen som går över sidorutorna och till följd har de repat vänsterdörren på 2 ställen varav den ena med en liten bula. Sen hade de gått över till höger sida och slagit in passagerarrutan och miljoner glasbitar i bilen. Listen på "B"-stolpen hade de brutit mot, skinnet har blivit repat både i baksätet och passagerarsätet. Stereon hade de brutit ut vilket skadade på värmepanelen och instrumentbrädan. Allt detta h-e för en sketen stereos skull. Man blir så förbannad. Ett flertal bilar i samma kvarter drabbades.
Nu står bilen hos BMW:s skadeservice och de har "bara" en väntetid på en månad. Rätt surt

ååååh fy fan lider med dig,bedrövligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Satt fronten i stereon?

// M.V.H. Daniel
Om fronten satt i eller inte spelare väl ingen roll.?

kan man inte få ha saker ifred i detta jävla landet..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
M3Flowers:

Visst är det förjävligt att något sådant men alla vet vi vilket samhälle vi bor i.. Nu vet jag ju inte om han hade det.. men låter man fronten sitta kvar i stereon eller låter saker ligga framme i bilen så händer det förr eller senare. Det räcker ju med att ha en femma och ett par tior synliga i bilen för att någon ska slå in rutan..

// M.V.H. Daniel
Spajjs: Tyvärr hade jag den i inatt men brukar plocka bort men det görs tyvärr inte varje natt. 520:n stod parkerad på gatan utanför huset men den bilen har de inte rört. Den fronten satt också i men jag kan garantera att det inte gör det nu. Första tanken idag på morgonen var: "fan bara de inte har rört Alpinan som står i inlåst i garaget." Efter att jag såg att den var ok var det iallafall en lättnad.
Ringde direkt till polisen och var placerad i kö. Efter att jag berättat om inbrottet frågade jag om jag får röra bilen då det inte är så kul att bilen ståendes ute om det börja regnar. Det jag fick till svar var "Ja du kan köra för det är inget vi prioriterar om det inte finns blodspår eller liknande" Fantastiskt betryggande att höra. :-( Det är ju ett satans samhälle vi lever i.
Fick iallafall ett positivt och mycket bra bemötande hos skadeservice för Paulssons Bil. Väntetiden är ju inte mycket man kan göra något åt men trots det så skulle jag komma ner så de kunde dammsuga ur allt glas eftersom det förstör skinninredningen enligt kundmottagaren. + i kanten till dem.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jäkligt tragiskt var gång de händer! Jo du har helt rätt ang polis och samhället. Håller helt med dig på den punkten, men trots de så får man väl ändå försöka vara tacksam att de prioriterar de "stora sakerna" framför bilinbrott eller liknande. Jag menar, blev min flickvän våldtagen och Polisen svarade med att (vi har tyvärr ingen bil ledig för den enda i närheten kollar ett bilinbrott) skulle jag nog agera på ett sådant sätt att jag troligtvis fick skaka galler längre än våldtäktsmannen.. Däremot är de tragiskt att om de bemödar sig kolla så får man en vecka senare ett brev från polismyndigheten att fallet är nedlagt. Så va de iaf för mig när de slog rutan och tog stereon under gymnasietiden.

a_wingard73: Ja det håller jag med om att skulle det hända mina barn eller min sambo något sånt som du säger så tog man nog lagen i egna händer. Det är ju trots allt materiella saker men just för stunden blir man rätt less att man skall behöva betala en självrisk, förstörelsen som blir och vetskapen att någon trots allt har varit på garageuppfarten och varit i min bil. Pengarna för självrisken kan du aldrig på något sätt tjäna in. De pengarna hade ju varit roligare och lagt de pengarna på ACS delar. Men oavsett anser jag att det finns alldeles för få poliser.

Hur gick det till då din bil blev vandaliserad?

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Vi va ett gäng som förra året åkte till Gotland. Mest för att testa banan, men även för fest och kolla runt på ön. Det hände första dagen eller rättare sagt natten. Vi hade grillat och druckit en del innan vi gick och la oss. Till ölens förtjäns blev jag nödig strax efter midnatt och tänkte att jag kunde lika gärna gå ut i naturen (vi hade ett vandrarhem för oss själva i Lärbro). När ytterdörren gick upp hörde jag direkt något bortifrån parkeringen (ca 25m) men såg inget. Eftersom de andra sov gick man ju och öpnnade / stängde dörrar tyst.. Inte förrän dörren va helt öppen och ljuset inifrån letade sig ut fattade jag att de va två snubbar borta vid bilarna. De såg nog mig i samma stund för de sprang i i skogen och vidare ut på vägen. Jag sprang bort till bilarna och såg först min polarens M3, en svart E36 Limo vars sida blivit repad. De va illa, men när jag såg min trodde jag inte de va sant.. runt hela bilen flera varv, huv, vinge, bagagelucka, tak osv. Överallt va där repor ner till grundlacken. Väckte de andra och ringde Polisen. Gotlandspolisen ska ha stort beröm för de körde runt i evigheter och letade den natten. Vi grabbar ur sällskapet gjorde likadant. Idag är jag glad att vi inte hittade dem, för antingen hade vi gjort oss olyckliga på dem eller så hade dem gjort sig de på oss. Detta va första natten bilen stod ute överhuvudtaget. Bortser man från de övriga dagarna på gotland har den stått i garage sen dess förutom då jag kört eller tvättat den. Den står aldrig ute obevakad ens dagtid trots att vi bor i villa i ett lugnt kvarter.

Jag tycker nog att när man vandaliserar oavsett vad de är så har man sjunkit till en så låg nivå att .. ja jage vet inte vad. Att enbart förstöra för andra är inget annat än sjukt! Hade de stulit hela bilen hade de iaf gjort de för att tjäna eller vinna något..

Tyvärr lär dessa människor fortsätta. Många av oss vanliga medborgare har nog inte mod att ingripa om vi ser något. Polisen kommer inte förrän en kvart efter vandalerna blivit färdiga med sina verk och hinnit en bra bit från platsen. Så vad ska vi göra? För jag menar verkligen att de är VI vanliga hederliga som får sätta stopp och visa att vi inte accepterar det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.