|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 7 serie med hederliga 5HP30 lådan i från ZF och den växlade lite dåligt så jag lämnade in den hoss automatix i kungsbacka och där byttes plastkulor, tryck regulator och resterande besiktades ochh allt redgjordes och bya packningar och filter monterades till en kostnad av dryga under 5000 .- och billigare kan det bli beroende på hus mkt olja man måste fylla min loda dränerade nästan all olja så det gick i 10liter av 12 så jag kan garantera att det blir ett bra jobb om ni lämnar dit bilen går bra och växlar mkt fi nt nu | |
|
tack för tipset! Andra som har fler kunniga och prisvärda automatverkstäder att rekommendera i tex Skåne? |
|
| ...eller Östergötland... | |
|
HFR vad för nått e det du behöver hjälp med ang automatväxellåda är det en ZF 5HP30 låda??? |
|
|
///535power> bara oljebyte och filterbyte. fungerar klockrent men vill bjuda den på lite förebyggande underhåll av experter. är en A5S 390R-låda. |
|
|
jag ska själv starta en värkstad inriktad mest på bmw för privat personer och jag var ju en hel dag hos automatix för att lära mig ZF5HP30 eftersom att det är ett vanligt bmw fel men vad det gäller din låda ring automatix han e nog sveriges bästa på automatlådor och nogran |
|
|
Fifan.. jag betalade 4K för samma delar men fick göra jobbet själv :( Undrar vad dom snålar in på? Dom jobbar ju knappast ideelt iaf. |
|
|
va 4000 för delarna de e ju de dubla vad delarna ska kosta ästan de som e dyrt är oljan normaolt behöver man fyllar runt 6-10 liter och oljan kostar ca 190kr/L och delarna e inte så dyra |
|
| nån som vet vad jag har för låda i min? funkar sjukt bra iaf=) | |
|
Det går i ca 12 liter olja när du har nere ventilhuset, så du kommer inte långt med dina 6. För 4k fick jag olja, packningar, oringar, ventiler, kulor och frakt 400kr. Jag tyckte inte de va särskilt dyrt. Dock köpte jag en liter till Pennzoilolja för 140kr litern i efterhand, 40kr billigare än där jag köpte paketet =/ |
|
| ..och oljefilter och resten om jag glömt något mer :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.