|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag läst en massa som har samma grej på sin 750 som jag har..... Att det kommer ett brummande ljus bakifrån mellan ca 70-90..... ÄR DET NÅGON SOM HAR LÖST DETTA ELLER??? Tacksam för svar | |
|
Vanliga fel är stödlagret och eller sista leden mot bakaxelklumpen. Klumpen i sej kan ju låta illa också, men det verkar inte vara så vanligt på dessa. En bakaxelklump som är slut brukar generellt inte brumma heller utan mera glappa eller tjuta. Turbinen har även varit lösningen för någon, bara att hålla tummarna att det inte är den.... *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
ok....Ja för det verkar ju som alla 750 har detta problemet. Får kolla leden mot klumpen o stödlagret. |
|
|
Hej Craile, Jag har en precis likadan bil som du fast en 99:a M-paket. JAg led av samma problem som du. Jag böt ut stödlager, hardyskiva och bakre knut. Detta hade inget med saken att göra. Det visade sig att det var Convertern (momentomvandlaren) som felade. När ljudet uppstår har växellådan 2st växlar i samtidigt. Detta är INTE bra för växellådan. Försöka att söka på mitt tidiage inlägg angående detta. Mvh, Pocke |
|
|
Ok.......Vad gjorde du åt det? Och vad kostade det? Vart ska man vända sig för att få det åtgärdat? |
|
|
Länk Jag pröjsade 10.000:- för att få den fixad. Du kan maila mig på staffan.swenzen@telia.com Så kan jag berätta mer. Pocke |
|
| Vilken verkstad var det pocke? | |
alain |
jag är nästa 100% säket att det är knytkors som sitter framför bakaxelklumpen, jag hade det på 2 föredetta bilar (BMW), efter byttet var det inget mer problem. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.