|
|
|
|---|---|
|
Ska lämna in min M5a relativt snart (E60 -05) för uppgradering av I-drive då det verkar som jag har en äldre version som inte till fullo fungerar tillsammans med min Ipod anslutning (går ej att scrolla bland fler än 5 låtar). Nu till min fråga: Enligt servicekillen på BMW så kommer alla mjukvaror att uppgraderas till senaste versionen vid en sådan uppgradering då man tydligen måste göra så när bilen har I-drive. Stämmer detta? (gällde till och med styrning till vxl-låda, samt motorstyrning om jag förstod det rätt)? | |
|
Då de graderade upp min bil senast fick jag samma svar, det framgår vad som behövs uppgraderas och detta görs. Vad gäller min låda / SMG / så gjordes det separat. Kan säga vad gäller uppgraderingen av lådan fick jag en ny, växlar nu bättre än bra. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
En god vän till mig lämnade in sin M5a pga problem med växellådan, när han fick tillbaka bilen så växlade den långsammare än tidigare i (S6) med den nya mjukvaran. Nu var det iofs inte just det frågan gällde men det kan vara på sin plats att hålla koll på det. // Mvh Andreas |
|
|
Troligen var alla adaptionsvärden nollställda, det tar lite tid innan lådan "lär sig" hur förarens körteknik är osv. Man kan säkert uppleva det som långsammare i början osv. Uppgradering av bilens system och mjukvaror i de olika modulerna borde inte innebära några försämrade funktioner mot tidigare, i annat fall vore det rätt illa. FP |
|
| Så jag tolkar det alltså som att man endast får den mjukvaran man ber om uppgraderad, så för att jag även då vill ha växellåda och motorstyrning upgraderad så måste jag be om det? | |
|
Njae, som mekanikern sa så uppgraderas säkert allt när bilen ändå är uppkopplad osv. Vilket kan innebära att adaptionsvärden för t.ex växellådan hamnar på default och skall köras in osv. FP |
|
| Nu har jag fått mjukvaran uppgraderad i bilen. Dock så trodde jag att Nav:en/displayen skulle få "bättre grafik på kartan" samt andra färger i bakgrunden? Har jag fått det om bakfoten? HAr fått det föklarat för mig som att den "gamla" versionen har gråblå bakgrund medan den "nyare" har ngn annan färg (kommer inte ihåg nu)? | |
|
Jag har uppdaterat min nyligen och jag upplevde också grafiken som uppdaterad. Kartorna har väl andra färger samt moln på himlen vilket jag inte minns den förra versionen hade. Själva huvudmenyn har en annan färg samt att den fungerar betydligt smidigare nu. De fick initiera en del eletriska saker som taklucka, elhissar, aktiv styrning, däcktryck, batteri reset... Omkodning av Styrnenhet (E) (med CAS) säger någon något? Totalt gick allt på 2372 kronor inkl moms men nu talar bilen engelska och inte tyska i alla fall :) |
|
| Ok, vad är det för skillnad i färg på menyn (före/efter)? Är grafiken på kartorna "mjukare" ungefär som cleartype aktiverat i windows? | |
|
Före: Brun Efter: Silver Om jag minns rätt ;) |
|
| ok, så min som är lite grå med kanske en svag svag brun ton i sig, var faller den in? :D | |
| Kolla i min bilblogg! Jag minns inte riktigt hur det såg ut innan men den kan ha varit silver/brun som du säger. Reagerade bara på att något hade hänt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.