|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver råd om vad man skall begära för en bil som en vän skall sälja. Prisbilden på tex bilpriser säger en sak men BMW handlaren säger att man kan begära mycket mer då den är så ovanligt utrustad. Klistrar in en spec. Vad tror ni för annonspris på denna? BMW 535d Sedan, automat, 2007 Färg: 300 Alpinvit Klädsel: Läder Dakota, Beige Miltal: 2200 Comfortpaket -Parkeringsdistanskontroll, fram och bak (aukustisk och optisk avständsvarning vid hinder framför) -Xenonstrålkastare -Klädsel Läder Dakota -Armstöd fram -Klimatautomatik med utökad funktion M Sportpaket -Innertak i antracit -M Lädersportratt -Shadow Line -M Aerodynamikpaket -M Sportfjädring Advantage -Dryckeshållare -Fällbart ryggstöd bak inkl skidsäck -Stöldlarm Extrautrustning, fabriksmonterad: -Helljusassistent (automatisk reglering mellan hel- & halvljus) -Hi-Fi högtalarsystem (10 högtalare; 2st baselement, 4st mellanregisterelement samt 4st diskantelement) -Extra mörka rutor (mörktonade rutor i bakre sidodörrar samt bakruta) -Head-Up Display (en projektor i instrumentpanelen) -Aktiv hastighetsreglering (anpassar hastighet i förhållande till framförvarande fordon) -CD-växlare -Stolsvärme för baksätet -Belysning, utökad ut- och invändigt -Navigation Professional (DVD-bserat, 8,8" bildskärm i färg med split-screenfunktion) -Automatiskt avbländande backspeglar, in- och utvändigt -Ädelträlister - Poppel, ådrad ljus, högglans -Komfortstolar fram, elektriskt inställbara -Aktiv styrning -Utan modellbeteckning -Velourmattor Utrustning, eftermonterad: -Lättmetallfälg Dubbeleker-Split 71 18" -Växelväljarhandtag o handbromshandtag med dekor i Poppel, -Kolfiberdetaljer på M frontspoiler -DVD-skiva, navigation -Pedalytor i rostfritt stål -M aluminiumfotstöd Mvh John | |
|
Vill notera att allt eftermonterat är gjort på BMW när bilen var ny innan den hämtades ut. Ingen eftermarknadsstyling med andra ord :) |
|
|
navi, head-up, komfortstolar och aktiva farthållaren är väl vad den har över vad som anses som absolut "standard" på en sådan bil. dvs ca 60'kr i inköpskostnad. klart det gör lite kanske men så där fruktansvärt mkt tror jag tyvärr inte dessa pinaler gör på priset om du inte lyckas hitta en väldigt utrustningintresserad köpare. kanske hälften om man har tur? |
|
|
med standard ovan menar jag i relativa termer :) det finns ju en del 535d med comf+advantage+m-sport att jämföra med. |
|
|
Jo men visst är den förbaskat välutrustad, det är ju inte mycket mer att lägga till. Han sparade inte in på något pga pengar utan isåfall för han inte ville ha det på bilen. I kombination med vit bil ser den ganska grym ut :) Nåväl, inte min bil så jag bryr mig igentligen inte om priset men vill gärna ha hjälp med vad ni tror man får ut. Verkar vara dåligt med experter på dessa bilar. Mvh John |
|
|
Svårt att säga men jag gissar att slutpriset kanske hamnar runt 400-420k. Som nämnt ovan har de flesta 535d mängder av utrustning och det jag möjligen saknar på denna är panoramatakluckan och kanske ett drag. Men visst, den är välutrustad, det säger jag inte emot. Kolla på blocket om du inte redan gjort så, finns ett antal där. Vissa har också legat ute ett tag vilket kanske säger något om prisbilden. Lycka till med försäljningen och återkom gärna med hur det går. // Håkan |
|
|
Kan ju kanske t.ex. jämföra lite med dessa bilar: Länk BMW 535 D M-Sport pkt, Automat -06 6800mil Pris: 369 000:- Länk BMW 535 DA Touring M-Paket Sv-såld -07 8900mil Pris: 399 000:- Länk BMW 535d Touring "Facelift" -07 4450mil Pris: 445 000:- Länk BMW 535D M-pkt, Face lift Mycket utrustning -08 1600mil Pris: 535 000:- så kring / lite över 400tkr kanske... Mvh Ubbe |
|
|
BTW, kolla sista länken med den snygga 535dA Touring. Kolla sista bilden i annonsen, är det inte en Porsche GT som står och blänker bredvid garaget? ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Visst är det en GT, men varför är vingen i uppfällt läge? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.