|
|
|
|---|---|
|
Fortsättning följer. Troligen den hetaste duellen under nästa år. Eller vad tror ni. AudiRS5SpyPhoto2.jpg AudiRS5SpyPhoto1.jpg //Stefan | |
|
Glömde länkarna Länk Länk //Stefan |
|
| Det blir väl tyvärr inte mycket till duell - Audin får väl minst 480 hk eller? Bye bye beemer :) | |
|
Det jag hört är att RS5:an ska klara 0-100 på under 4,5s //Stefan |
|
|
Lite duell kan det nog bli. T ex. RS6 har väl 580hk mot M5ans 507hk och ändå har de här vagnarna likande 0-200km/h siffror och det är ju mest i acceleration och toppfart Audins förmodade övertag i effekt skulle spela roll. Kurvegenskaper, design, och osv. beror ju inte på toppeffekt... Mvh Johan |
|
|
Det blir en dubbel-turbo V8. Så det lär nog finnas utrymme för mer effekt. Flitig användning av kolfiber och aluminium för att få ner vikten samt en viktfördelning på 50/50 |
|
| Audi kör hårt med "skärmbreddning"...Ser bra ut, hoppas bara bilarna kommer att finnas med vanlig manuell låda... | |
| har audi släppt ny info ang RS5an? ser ju skitläcker ut! | |
|
Jag har läst artikeln i senaste numret av Car Magazine, försökt titta artikeln på nätet men ej lyckats. Ytterligare en bild: Länk //Stefan |
|
|
Svårt val; M3 eller RS5... Men eftersom jag tror att det kommer att krylla av M3:or på vägarna i förhållande till antalet RS5:or så tar jag nog RS5:an. PS. blev omkörd av en ny blåmetallic RS6 i helgen. När vi kom jämsides på motorvägen mellan Södertälje och Sthlm trampade plötsligt RS6:an plattan i mattan. Det tog ett par sekunder, sen såg jag honom inte mer... Och vilket ljud alltså!!! Går inte att beskriva med ord. |
|
|
Audi laddar Rs5 med V10 på 700hk. //Stefan |
|
|
Om jag hade haft ekonomin till att kunna välja mellan dessa båda bilar hade jag nog valt RS5:an. Trots attt jag är helt såld på BMW. Men Audi har lyckats bättre med designen på A5/S5/RS5 är vad BMW har gjort med M3:an enligt mig. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
| Rs6 är snabbare än m5 till 250. Rs5 kommer ha lite fler hästar än m3 för att vara säkra på att de är snabbare | |
|
Budda 80: Jag är själv en stor BMW-fan. Men efter ett lån av en S5:a i våras sa det klick. Beställde en bil och nu efter ca 8 månader kommer kärran lagom till jul. Lyckades faktiskt beställa bilen med rs6:ans 20 tummare. Ska bli grymt kul att se. //Stefan |
|
|
Dte är en riktig fullträff från audis sida. Och den inredningen ska man ju inte ens börja tala om. Den är ju så mycket snyggare än i e92:an SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.