|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ganska ny som ägare till bilen så jag har några frågor: Har den vanliga värmeanläggningen(ej AC) som så fort jag drar på med lite värme blir alldeles för fort varm.. Skulle vilja byta baklyktorna oxå,nån ide´där? Mvh.R | |
|
Tjenare! Ville bara skicka en länk: Länk Det är min gamla bil du köpt :-) Hör av dig om du har frågor, kanske sitter jag inne med info! Kommer dock inte ihåg nåt problem med värmen på den. Nya o sprickfria bakljus har jag "nästan köpt på ebay", ett tips är att kolla där med jämna mellanrum. De finns ju - vad jag kommer ihåg - även nya på BMW Group... /Magnus Bostongrün: Länk |
|
|
Trevligt Magnus! Trivs med bilen riktigt bra! ..O tack för svaret. R |
|
|
Ang värmen så kan det vara värmeventilen som spökar och öppnar fullt vid minsta pådrag,har detta problem även på min 635a ibland den ser ut så här Länk |
|
|
Avbrott på tempsensor till innertempen säger jag. Finns flera inläg om detta, prova att söka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaren,skall kolla upp det hela! R |
|
|
I min 635 -83 så sitter det en innertemp.sensor i panelen ovanför pedalerna på förarsidan. Den har ett elkontaktstycke och en slang kopplad till sig. Körde utan den sensorn och det blev full värme så fort man höjde värmen på reglaget. Så den kan vara en möjlig felkälla också. /Kent |
|
|
Ja, för att förtydliga så kan det vara någon av sensorerna som det är avbrott till. På min E28 har jag haft detta symptom när sensorn för inkommande luft var sönder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.