AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.124

Batterilampan flimrar (E34)

Bu
52
Buz
525i -89
330Ci -01
Hej!
Har ett problem med att batterilampan flimrar när jag startat med varm motor (inget problem vid kallstart), men släcks så fort jag har varvat upp den lite och sen förblir den släckt. Någon som kan svara på vad det kan bero på?

Mvh Jonas

"Why be normal"
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
I alla bilar jag har sett med det syndromet har generatorn laddat för dåligt. Du drar i så fall ur batteriet lite hela tiden när du kör utan att det syns och kan bli stående efter vägen. Inte kul.

Kolla med en multimeter hur hög spänningen är mellan batteripolerna när bilen står på tomgång. Gasa gärna lite så du släcker laddningslampan först.
Är spänningen under 13V då bör du börja kolla generatorkol och laddningsrelä.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Min fästmös VxLxO 740 började instrumenteringen blinka, inklusive alla varningslampor när vi skulle åka nånstans sent på kvällen, i detta fallet hade en av de två bultarna till generatorn släppt så generatorn hängde i en bult vilket gjorde att remmen inte satt så tight. Detta gjorde nog att den drog generatorn nåt varv då och då och därmed blinkade det.

Men kolla så att remmen är sträckt och sådär kan nog vara bra, annars så kan det nog va som esadh säger.
Bu
52
Buz
525i -89
330Ci -01
Hej igen!
Nu är problemet löst. Det var som esadh skrev, bytte generatorkol och laddningsrelä och laddningen funkar perfekt! Tack för hjälpen!

Mvh Jonas

"Why be normal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.