AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
807

Forsar ut kylarvatten

HB
13
HBFJ
Bmw 320i TIC
Tja!

Bilen har stått med bakdelen upp-pallad pga ett silent block byte i drygt en vecka. Efter en service med olja mm så startade jag kärran, upptäckte då att det forsade ut vatten ur vänster hjulhus. Antar att det sitter ett värmepaket på vänster sida emot torpedväggen?

Ska ner i garaget och kika efter jobbet men jag tänkte höra om någon har nån ljus idé om vad som kan va knas.

/Matte
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har bilen stått uppallad bak ute i regnet? Isf kan det ju börja rinna när den ställs plant igen om vatten samlats i nån ficka.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
HB
13
HBFJ
Bmw 320i TIC
Njae har lyxen med garage :)
HB
13
HBFJ
Bmw 320i TIC
Glömde, det handlar om en 320i E30.

/Matte
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
borde du väl ganska enkelt kunna se om d är glykolvatten som rann ut. SAknas d kylarvatten? är nästan helt säker på att värmeelementet sitter mitt under instrumentpanelen, framför växelspaken
HB
13
HBFJ
Bmw 320i TIC
Tja igen!

Ja det är kylarvatten men vattnet kommer ut ifrån hjulhuset. Längst upp åt höger emellan skarven så att säga.

Fattar inte vartfan vattnet kommer ifrån. Kan ta en bild imorrn, någon som har en blekaste om vad det kan vara frågan om? Värmepaketet sitter ju inte ens i närheten.

/Matte
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Kolla slangarna vid kylaren, metallröret som går framför motorn, slangen som sitter i bakkant på motorn, samt slangen till expansionskärlet, det är en bra början iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.