|
|
|
|---|---|
|
E39 523 iA -96 Undrar ifall någon har någe svar på dessa felkoder som jag fick när jag felsökte min automat växellåda. 109 - Internt fel 155 - CAN: motortemp (orsak nån som vet?) 154 - CAN: gaspedalinställning (är min gaspedal fel-inställd :S ) - CAN: datafel från DDM/DDE ( vad är DDM/DDE ? ) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
DME/DDE motorstyrning bensin/diesel. Möjligen har du förlorat kontakten , nån kan ha lossat någon anslutning tex eller glapp tex. Gaspedal/spjällspotentiometer ska kalibreras och justeras tex gissar jag på. Frågan är ju om någon meckat med nått och koderna kommit fram av det. Radera koderna och prova igen, växellådskoder och motorkoder finns tex i Bentleys manualer på E39 en bra investering om man ska mecka själv. Sedan beror det ju på vad som är sekundare och primära koder, det skapas ju koder när nått är fel som sedan ger konskvenser vidare i systemet som även kommer upp som felkoder sekundärt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack hasso | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.