|
|
|
|---|---|
|
Ju, bytte motor, blocket sprack utomlands... bytte hastigt i österrike på väg på semester, fick tag i en komplett motor på en skrot... hann inte markera upp vart alla kontaker satt... Och nu har jag 4 kontaker från kabelhärvan som ser likadana ut.. 2 stifts fyrkantiga av mindre variant. det enda som skiljer är kablarnas färg... Felsökningen av Tändning / Bränsle - slog ut 2 aktiva koder: På lufttemperaturmätare och nå mer.. Så jag är hundra på att dom här kontakerna sitter fel.. Finns det någon som vet vilken som ska vart ? Eller finns det någonstans jag kan läsa om det här ? Bästa hade varit om någon hade någe schema från motorns kabelhärva med utskrivna färger på kablarna... Riktigt tacksam för svar... | |
|
Föresten - Bilen är en e39 523 iA. -96 Här är felkoderna jag fick på Tändning / Bränsle. Felsökt med mekonomens felsökningsdator. --------- Aktiv Felkod - 14 - Insugningslufttempgivare (Vart F*n sitter den?) Aktiv Felkod - 68 - Tankventil / Elfel (ingen ja frågat vet vad det är ens?) --------- Ej aktiv Felkod - 202 - Bränslejustering Ej aktiv Felkod - 203 - Lambdareglergräns / Bank 2 --------- Dom sistanämnda icke aktiva koderna kan ha orsakas av dom två aktiva, tror jag. Vart kan man läsa mer om FELKODERNA? någon som vet? Läste i Autodata men det stod inte så mkt där, har väl för gammal version. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade nog varit bra om du sammanställt alla "fel" i en tråd inklusive växelådan, att du har bilen full med felkoder när motor varit ur och det mesta varit isärplockat, dessutom en del som inte kopplats in igen eller fel. Allt hänger samman de flesta moduler sammarbetar och kan ge oförklariga felkoder och ge en förklaring till "konstruerade" felkoder är omöjligt. Insugninstempgivaren sitter i luftburken. Dessutom så vet man inte när koderna kom till och i vilket sammanhang. Då får man börja från början att radera samtliga och köra nya diagnoser som är aktuella. men först måste ju allt kopplas rätt. Sök på BMW WDS på nätet så kan du kanske hitta ett schema att ladda hem. Bentleys E39 biblar är också utmärkta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso tack så hemskt mkt. BMW WDS - vilken grej ! utmärkt.. :) |
|
|
Hasso eller någon annan som vet... Insugninstempgivaren satt inte i luftburken... Här en bild på min luftburk... Länk |
|
|
Kika på undersidan av plenumet. Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Jasså där var den, nummer 14 på bild på länk... tack johan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.