AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.520

Lastbilsregga sedan

Möjligen en dum fråga men har någon erfarenhet av att lastbilsregga en sedan 525:a utan fällbart ryggstöd? Är det att skära ut plåten och "förstöra" bilen som gäller i så fall?

Tack på förhand.

E3
1.828
E36
USA bilar
Vem har slagit i dig de dumheterna?
Det du behöver göra är att montera ett lastgaller omedelbart bakom framstolarna och demontera baksätet (dvs dynorna) sedan krävs 4 surrningsöglor i varje lastutrymme, dvs 4 i skuffen och 4 i "baksätet" De främre i baksätet kan du med fördel bygga ihop med gallret
ik
49
ikea
E39 530d -03
E39 540ia -97
E30 323 turbo -85
E34 525 -91 isbil.
E36 325 coupe - 92 isbil.
Precis som föregåede säger. jag har ett galler till e34 om du är intresserad.
tackar för infon. "Ingejörn" som de kallade honom på besiktingens kundtjänst sa att det inte var möjligt med ett skratt så därav mina "dumheter".
Ikea, du bor tyvärr för långt bort upp i landet.
För långt upp? Jag har lb-reggat en 124a sedan i boden 15 mil från finska gränsen utan problem. Sen måste man ju ha intyg på gallret också men det skrev jag själv på bilprovningen samtidigt som jag var och reg besikta. Sen måste man ju in med bilen på vägning också. Annars är det piece of cake :)
Ser nu att jag missuppfattade lite :) Trodde ni menade på att bilprovningen är tröga och bara svammlar här uppe men ser nu att det handlade om gallret :) Sorry. Synd att forumet är skit utan edit funktion.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Det är inte längre möjligt att lastbilsregistrera en sedan! Se bilprovningens sidor om ombyggda fordon:

Länk

... "Lastbilsklassificering
För att lastbilsklassificering ska vara möjlig måste bilen vara av kombi eller halvkombityp med lastöppning bak. "
Om man då kapar bort plåten mellan baksäte och bagage så borde det vara möjligt att lb-regga en sedan? Iofs så har jag för mig att hatthyllan och plåten bakom baksätet räknas som bärande delar på vissa karosser så man kanske ändå inte får göra det?
Ajdå, men jag var där häromdagen och de sa att det var OK när de kollade på den så ska regga den i veckan (:
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.