|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om priset på en fin E36 3.2 framöver? De borde väl stanna runt 80-120k om man håller bilen fin? Lägre kan de väl knappt sjunka? På sikt bör de väl nästan gå upp i pris? Hur har det sett ut ett par år bakåt i tiden? Jag har inte följt prisbilden tidigare, men han nu kommit fram till att jag vill köpa en. Det brukar vara prisvärt att handla på hösten sägs det ju. Jag tittar på denna bil just nu: Länk nån som känner till den? Den saknar servicebok, men verkar vara bra skött. | |
|
Jag känner inte till bilen i fråga men den ser fin ut. Att den saknar servicebok är för många ett stort minus men behöver nödvändigtvis inte vara vrak för det. Bilen kan ju trots det vara servad av kunnig ägare e.dyl. Kolla dokumentation och kvitton om det saknas servicebok. Jag kan säga att jag tittade på många, både M3 E36 och M5 E34, innan jag bestämde mig. De hade serviceböcker och skulle enligt säljarna vara i "kanonskick" men för det var det inga bilar jag ens skulle ge 30000 kr för. Kan också säga att skulle bilen haft full servicebok och stämplad från en f.d. BMW-återförsäljare i närheten där jag bor hade jag inte överhuvudtaget varit intresserad av en sån bil. Mitt råd är att stirra inte dig blind på serviceboken. Bilen är ju trots allt 12 år gammal och alla kanske inte är sugna på att slänga ut tusentals spänn för en service hos en BMW-återförsäljare som en duktig "hemma"-mekaniker själv kan göra likväl så bra. |
|
|
Jag ser bara ett problem med denna bil och det är färgen. Bilen lixom försvinner med den färgen Annars ser den fin ut |
|
|
Färgen är ju alltid "smaken är som baken" men håll med om att när den ser ut såhär Länk är den ju helt ok. =) |
|
|
Färgen är helt okej tycker jag. Visst estorilblå är ju nummer ett, men polarn har en sån så jag vill inte "härma" =) Vad tror ni om prisbilden då? Kommer de sjunka eller stiga? Min gissning är att fina ex. inte sjunker mkt mer. Man kör ju inte mer än några hundra mil om året med dem. |
|
|
Ärligt talat så måste man nog ha en fin bil för att överhuvudtaget lyckas sälja, alternativt 'dunder rea' eller tur. Och om man köper är nog det viktigaste att man inte behöver pengarna helt plötsligt. kolla denna e46 Länk |
|
|
fast det är ju värt att lägga 30-40'sek för en bra e36, annars går det år till nya bromas, lyktglas, service mm. Jag skulle nog ändå satsa på en e46:a om jag köpte idag, invänta rätt bil/pris. De kommer |
|
|
Om du är intresserad ta bilen till en BMW Verkst. Motordepån i sthlm rekomenderas så läser han av felkoder och kollar när den senaste servicen reggades och om det är en import utan servicebok kolla milen så noga du kan. I övrigt skulle jag rekomendera att du väntar in en E46. Ang prisbilden så tror jag att du kan rakna med en 10-15t minus när du säljer den sen så ska dom nog inte sjunka så mycket mer om dom hålls i fint skick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.