|
|
|
|---|---|
|
Hej Söker lite info om SMG lådorna i M3 E46. Autopowers sökfunktionen funkar inte, finns det någon som kan bra länkar med nyttig info. Ska man akta sig för M3or med smg eller funkar det bra med dessa lådor. Funderar på vilken min nästa bil ska vara, står mellen en ny 135i eller lätt begagnat M3 E46. Vilket skulle ni föredra? Målet är att kunna köra bana då och då och samtidigt ha den som bruksbil. | |
|
Skriv "SMG" och sök i M/Alpina delen så hittar du ca 100 trådar om just den lådan. Lycka till! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Tack för tipset, nu har jag en del text att plöja igenom. | |
|
SMG:n fungerar alldeles utmärkt både på bana och gata. Vad gäller hållbarheten är det många som spekulerar i att den skulle kunna rasa i framtiden. Men som det ser ut nu när man pratar med mekanikerna på BMW får dom inte in några M3 E46 med SMG-relaterade problem. Men se bara till att inte blanda ihop SMG I, SMG II, SMG III och DKG. M3 E46 finns bara med SMG II. Men det visste du säkert redan. P.M:a om du är intresserad. Bilder finns i mitt galleri. Kanske inte dom bästa men du ser ju i alla fall hur bilen ser ut:-) Lycka till med jakten... M.V.H Dennis Min är till salu om det kan vara ett intressant objekt.. Bilen ligger inte ute på någon sälj-sajt.... |
|
|
DennisH: Snackar man med BMW så får dom inte in BMW med rostproblem heller? :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Det beror nog på vem man frågar. Om man ringer till någon på verkstan låter det nog som du beskriver. Har du däremot folk du känner på verkstan så kan man nog dra slutsatsen att ens vänner inte står och ljuger en rakt upp i ansiktet. Finns en färsk tråd där en kille undrar om SMG:n gått sönder. Han hade problem med att växellådan betedde sig underligt. Gick in i "safe mode", ville inte växla från vissa växlar osv. Det visade sig vara ett relä som kostade 58:- att reparera:-) Sanningen är ju den att det är EXAKT samma låda som i den manuella. Det enda som skiljer är den elektro/hydrauliska kopplingen samt elektroniken till växel-väljaren. Så själva lådan är lika hållbar i bägge fallen. Den mänskliga faktorn sliter nog lite mer på kopplingen än ett programerat förfarande som är mer exakt, men förmodligen lite dyrare att åtgärda. Enligt mig är det enbart en fråga om vad man trivs bäst med. M.V.H Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.