|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om det finns någon vänlig själ i Östersundskrokarna som är villig att ställa upp och hjälpa mig att byta VÄ+HÖ bärarmsbussning i framvagnen (de bakre). Har köpte nya powerflex excentriska bussningar som ska dit. Det gäller min E36 325 coupe. Även vänster bussning (silentblock) i bakvagn ska väck och dit med en ny. BMW skulle ha 2000 kr för jobbet vilket jag tycker är rätt magstarkt för något som tar kanske 1 timma. Det är alltså nr 5 på bilden i länken som ska bort från sin hållare. Länk Bakbussningen hittar jag inte på Realoem eftersom artikelnr stämmer inte. På bussningen är det instansat 33321097009 och det verkar som man bytt ut artikelnr i databasen. ///Foppa | |
| Det där fixar jag lite lätt. behöver du fyrhjulsmätning oxå? | |
|
Edström: Låter ju askalas! 4hjulsmätning behövs, castern eller cambern ändras vad jag förstått. Maila mig på dinnarn@gmail.com så kan vi väl bestämma vidare? ///Foppa |
|
gretzky |
Mitt tips blir Östersunds 2 bästa BMW-mekaniker Peter och Mats-Ove på Mekonomenverkstan i Odenskog. Förmodligen även bäst på 4-hjulsmätning i hela Ö-sund också. |
|
gretsky: Jag har också hört att de är bra men de skulle ha 3000 kr enbart för bytet av de 3 bussningarna. Med fyrhjulsinställning blir det ju mer. Säkerligen 1000 kr till. ///Foppa |
|
|
gretzky: så du påstår peter är en av stans duktigaste på bmw? Hell no. Mats-ove är duktig, han har jag jobbat med. och dom utför då inte stans bästa 4 hjulsmätning. Foppa: du har mail. |
|
gretzky |
Säger inte att Mats-Ove inte är duktig för det är han tveklöst. Men överlag verkar Peter ha större kunskap gällande bilar/motorer rent generellt. Har alltid anlitat Peter för att fixa mina bilar och det har alltid blivit kanon fram till nu. Har ett problem med min 328 nu som ingen verkar ha en lösning på. (Inte ens Mats-Ove) dieseldoris |
Proctologist |
Vem är stans bästa bmw mekaniker då? (östersund) Kan inte tänka mig att han jobbar på ivars... måste väl va någon på någon mindre firma "tormec" "verkstan" kanske han i hackås eriks bilservice?? |
| Jag har både bra och dåliga erfarenheter av både tormec, mekonomen och ivars... Ivars är riktigt dyra, mekonomen fixade inte felet som bilen lämnades in för även fast dom tog betalt för det. Tormec gjorde mer än det var överenskommet om, och därför gällde inte offerten jag hade fått så det blev ett par tusen dyrare... Eriks bilservide har jag bara haft med att göra när det gäller MC, men han verkar riktigt duktig iaf. | |
Proctologist |
verkstan verkar bra,.ivars var rätt dyr med för mig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.