|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har en skiss över hur man kollar ev byter värme elementet i en 520 -96. började med att tempmätaren gick upp på rött, har ej kokat el så, men sen efter ett tag märkte jag att det kommer vatten vid gas pedalen och efter bilen stått ett tag så kom det vatten i balken under förarstolen, har dessutom ingen värme i bilen längre. vattenpumpen är bytt för ett par tusen mil sedan. Kan det vara termostaten som hängt sig också ? men iaf jag vore tacksam för en skiss över hur man byter detta element. | |
|
Hej jag fixade min värme idag,jag trodde det var värmepaketet men efter en nogrann kontroll så var det den eldrivna lilla pumpen som sitter vid slangarna till värmepaketet som läckte ruskigt mycket och det var som hos dig det rann under balken,jag valde att ta bort den tills vidare man kan förbikoppla med samma slang som går till pumpen kopplar den bara direkt i röret efter pumpen får fixa pumpen senare,men nu följde en kamp mot moder natur och luftfickor. fick hissa upp fronten nästan en meter för att kylaren o expansions kärlet skulle vara högsta punkt,bara att köra en halvtimme eller så med öppen luftningsskruv.Hoppas det är samma fel hos dig =billigare o enklare att laga ha en bra höst killar o tjejer som läser detta Kör även en Yamaha Vmax xtc 500-97a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.