|
|
|
|---|---|
|
Har fått nys om En Mycket fin M3 E46 -02 Svensksåld med enbart en 1 ägare. manuell 7000 mil, Vad ska man ge för bud för att samtidigt göra en bra affär och inte heller skambjuda för att sedan verka oseriös? Jag vet inget om utrustningen ännu, men det jag vet är att den har svart skinn och har CSL gråfärgen på lacken. hur mycket ska man bju för att göra en bra affär?, köper jag bilen så kommer jag att ha den ett längre tag. Mvh | |
|
ca 200-220k är väl rimligt, och borde vara en ok affär för både dig och säljaren. om inte du ska köpa den, så säg gärna till. :) kan vara intresserad. |
|
| Jasså inte mer? i den prisklassen ligger ju dom allra billigaste, trodde jag skulle bli rekommenderad att bju 250-260 men det kanske är mycket???? | |
|
såhär; en sådan M3 som du beskriver skulle nog ligga på blocket för ca 230-250k. men det finns sjukt många och det snackas om ytterligare sjunkande priser. ok, 200k kanske var lite i underkant, men annars är det ungefär den bilden jag har efter att ha kollat blocket några månader. sedan kanske jag önsketänker lite eftersom jag själv letar efter en M3 ;) |
|
| jag tror det tyvärr är lite önsketänkande, men man vet aldrig, det är köparens marknad. | |
|
Tror med det är önsketänkande. Visst ligger det många M3:or ute vecka efter vecka och blir inte sålda för att säljarna kanske har för höga förväntningar på priset, men å andra sidan tycker jag mig se många som letar M3:or och som har motsvarande förväntningar fast på andra hållet vad gäller priset. De tycks aldrig hitta någon som kostar så lite som de vill... Så vem har rätt? Borde inte det betyda att priset borde ligger däremellan? Personligen tycker jag att priset borde ligga runt 250-260' som Bilfreak skriver, men det är klart, jag är ju med partisk eftersom jag äger en och vill ha ett så högt pris som möjligt den dag jag säljer... |
|
|
Jag har en ytterligare kommentar angående "köparens marknad". Jag vet folk som har sina bilar till salu för ett pris som de tycker är okej, men bilen ligger ute vecka efter vecka för det är ingen köpare som vill ha den för det priset. Men säljaren kanske inte har bråttom, eller helt enkelt hellre behåller den än säljer den för ett lägre pris. Då skulle ju aldrig en potentiell köpare kunna köpa oavsett hur "fel" han tyckte priset var. Givetvis finns det ju andra säljare som har mer bråttom och som tvingas sänka priset för att bli av med sin bil, så ur det hänseendet styr köparen. Jag menar bara att alla som ligger ute till försäljning kanske inte är "felprissatta" utan de är satta till det pris de säljs för. Punkt slut. |
|
|
October1st: Jag har haft min ute jättelänge på annons och känner igen det du skriver, jag behåller hellre bilen som hobbybil än säljer för ett dåligt bud då bilen är jättebra och inte kräver några reparationer eller slitagetdelar på länge samt att jag varken har något lån på bilen eller behöver få loss pengarna snabbt, har tyvärr endast kommit upp i 270 mil i sommar vilket ju är tråkigt med en så trevlig bil. Ångrar dock ett bud jag inte tog i sommras men man ska inte gråta, finns värre saker än att "stå ut" med M3:an en sommar till =) /Micke Länk |
|
|
jag håller med om att köparens marknad-snacket är lite överdrivet. just med bilar som M3 (entusiastbilar) så tror jag ni har rätt i att säljare många gånger sätter ett acceptpris och tänker: blir den såld så blir den, annars behåller jag den gärna. till och med jag tänker så ibland med mina "dussinbilar". men trots det kommer det alltid dyka upp fina bilar lite då och då där säljaren bestämt sig för att bli av med den snabbt. då kanske man kan göra ett klipp. nu menar jag inte att man ska utnyttja stackars desperata bilägare och skambuda. jag menar däremot att det är dessa objekt som sätter prisnivån för den generella marknaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.