|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en E39 540 till försäljning på Autopower. Många har varit inne och tittat men utöver detta inget intresse överhuvudtaget. Är en 540 iskall eller vad? Min 540 har all utrustning, har gått 7600 mil och är visserligen direktimporterad (av mig själv) men ändå. Hade begärt 210 000, vilket kan tyckas mycket, men köpte den för drygt 1 år sedan för 225 000 och har sedan dess lagt ned ytterligare drygt 50 000 på bl a Eisenmann sportavgas, digital TV och M-speglar. Är det någon som har en uppfattning om relevant prisnivå? Bilen är i kanonskick och all dokumentation finns inkl komplett servicebok. imola03 | |
|
Har du bara annonserat på PowerBörsen eller har du också haft den på Blocket? Att du får många som tittar på annonsen här på AutoPower är inget konstigt då väldigt många tycker det är kul att kolla på annonser utan för den skull leta aktivt efter en bil. Svårt att säga vad som är rätt pris men 210' är nog mer än vad de flesta vill betala för en 540 E39 idag även om det är sista årsmodellen och utrustningsmässigt en attraktiv bil. Bl a så går det ju att hitta ärliga M5 02-03 i bra skick och med liknande mil för ungefär samma pengar. Gissar att du måste ner en bit under 200' ___ //Ulf |
|
|
För ett tag sedan (feb, mars) fanns en välutrustad 540iAM -03 med 3-4000 mil ute på blocket för 195' hos handlare. Den stod väldigt länge... Tror att de flesta skulle köpa en E60 om de valde modell i de prisklasserna. Det hade jag gjort. Hade jag varit spekulant så hade jag nog kunnat tänka mig att betala ca 160 om det var M-paket på bilen. |
|
|
Har även annonserat på blocket. Där kan man dock inte se hur många som varit inne och kikat (plus för Autopower). Naturligtvis har bilen M-paket. Det är dessutom en s k "individual" med stolar, ratt och färganpassade mattor...Beträffande M5 E39 för samma pengar så ligger de nog aningen högre. På tyska mobile.de hittar man 5-6 03:or och lågmilare (runt 7-8000) betingar närmare 28-29000 Euro. I Sverige är de för övrigt relativt sällsynta. På blocket finns det gott om 00 och 01 med höga miltal. Har även en E60 M5 ute till försäljning, en 06 med mycket utrustning. Jag har begärt 525 000 men även denna verkar väldigt "kall", trots att flertalet 06 betingar ett avsevärt högre pris, oavsett om det är bilfirmor eller privatpersoner som kränger. Är detta ett tidens tecken, med recession i ekonomin, folk håller hårt på slantarna?! imola03 |
|
|
Bilen (540:n) ser onekligen fin ut, jag gillar inredningen :). Men jag tror som du skrev i sista meningen, att man håller i slantarna eller de går till andra kanske viktigare saker. Bensinen blir ju inte billigare likaså försäkring m.m. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Självklart är det ett tidens tecken och det drabbar i stort sett alla som försöker sälja bil och just den kategori av bilar du har till salu hör ju inte till de lättaste. När det gäller M5 -03 (och även äldre) så finns det ständigt ett antal vagnar som ligger ute med mycket höga priser och dom ligger då också ute ganska länge. Då och då så dyker det upp bilar till mer rimliga pengar men dom försvinner då oftast ganska fort. Jag köpte ju själv min M5 för ca 1 år sedan i Tyskland och då hade den rullat 8.000 mil. Välskött och i bra skick och stod hos aukt MB-handlare. Jag betalade inte så mycket mer än vad du gjorde för din 540. Även då fanns det åtskilliga bilar som låg i spannet 28-33'€ och som låg där månad efter månad. ___ //Ulf |
|
|
Tack för alla synpunkter! Om det är någon som undrar varför jag äger (o säljer) både en 540 och en M5 som privatperson så beror det enbart att jag är en rastlös 50 + med mycket goda bankkontakter:-).Helst skulle jag vilja ha en imolaröd M5 03 men dessa växer dessvärre ej på trän...Importerade en 2006 som jag dessvärre sedemera sålde, vilket jag ångrar.... imola03 |
|
|
imola30: Ang imolaröda M5 så diskuterades här en sv. såld imolaröd -03 Länk Vet inte om bilen är såld men då jag har sett den har den varit i väldigt fint skick f.ö var den med i ett reportage i BMW CS medlemstidning för några år sedan. /Rickard |
|
|
Den 03:an som annonserades väldigt länge ligger i alla fall inte kvar på annons men det betyder ju inte att den blev såld. Det är möjligt att den var fin men bilderna i annonsen på en ut- och invändigt smutsig M5 var i alla fall inte så säljande däremot så var det en sen 03:a med mycket utrustning samt låga mil. ___ //Ulf |
|
|
Jag hade annonserat ut 540:in i Tyskland, din är MYCKET ovanlig och speciell vilket gör att värdet blir ett helt annat än en "tråkig" vanlig 540iA, Carbonschwarz med Zimtläder har jag aldrig tidigare sett i Sverige och är ovanliga även i Tyskland, så ut med annons på autoscout24.de och mobile.de, jag antar att det finns fullständig dokumentation och köpt från BMWhandlare? I så fall är återexport sannolik (ja jag har återexporterat 540i/6 E34 så jag vet att det är möjligt). Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i! Tack, äntligen lite positiv feedback! Idag har det faktiskt redan ringt två stycken med vad som verkar ett seriöst intresse. Som du ser så har jag sänkt priset på den till 175 000 så jag tror nog att den kommer att gå inom det närmsta. Beträffande återexport, ja kanske, dock så har jag aldrig sett några svenska BMW på varken autoscout24 eller Mobile.de med ett undantag. Det finns en M5 E39 från Älvsjö på mobile.de imola03 |
|
|
En M5-93 såldes för 130-150tkr på återexport till Tyskland så visst förekommer fler affärer än min 540i/6 E34-96, jag köpte nyligen en 540iM/6-95 i Arktissilber med M-Sportpaket (en av 6st tillverkade) och säljaren sa att om fem år kommer jag kanske till Stockholm och köper tillbaka den! :D 175tkr är EXTREMT billigt, du är desperat! Eller är den dålig på någon punkt? Priserna i Sverige har sjunkit en bra bit under Tyska priser så det är tydligen dags att leta upp fina bilar här och sälja dom till utlandet:) Mvh Stephan |
|
|
540:in skulle må bra av att få en bra välformelerad annons (eller har du en på blocket?) där det står; 540iA M-Sportpaket Individual Carbonschwarz-Zimt läder (har du utrustningslistan?) + alla utrustningsdetaljer, som navigation etc. ägarhistorik, service etc. Det gör att entusiaster INTE ser förbi den, vilket är stor risk att dom gör nu. Mvh Stephan |
|
|
Desperat vet jag inte om jag är men jag sitter på två bilar som båda tickar pengar. Har även en E60 M5. Men under 175 000 tänker jag inte gå, då behåller jag hellre bägge två. imola03 |
|
|
Har nu lagt ut en annons på autoscout24.de. Begärt pris 23000 Euro. Skall bli intressant att se om någon hör av sig. imola03 |
|
|
Nästan så man blir sugen att slå till... Synd att du inte vill ta inbyte! /Rickard |
|
|
Bilen såldes i morse för 175 000 riksdaler. En timma senare var den en spekulant från Tyskland som ville köpa den. Mitt begärda pris på autoscout24.de var 23000 Euro.....jaja.... imola03 |
|
|
Grattis! 175' är som sagt mycket bil för pengarna så det kändes givet att den skulle gå ganska fort. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.