|
|
|
|---|---|
|
På min 525i sedan 90 har jag ett väldigt underligt fel! Torkarbladet på höger sida tar i huven längst ut när de går! I kanten på huven längst uppe på höger sida är färgen helt utnött! Jag har testat med ett annat torkarblad, men det hjälper inte. Nu har jag kapat av torkarbladet, det hjälper men då "torkas" inte hela rutan när det regnar, STÖRIGT!!!! Vet någon vad det är för fel??? Torkararmen är också helt rak, ej sne... Det ska vara om det är något fel i torkarmotorn eller vad tror ni??? BMW 525i M20 E34 sedan, 1990 OO=00=OO | |
|
på min 92:a var länkaget utslitet och då rörde sig armen för mycket, och tog då i huven. Det är inte så mycket att göra helt enkelt. en helt annan sak är om du kan släppa muttern som håller i torkararmen och flytta den ett hack på splinsen. då får du bort problemet direkt! Mvh Johan |
|
| Byt torkarsigment det är hela paketet som sitter under plåten det är inte så krånglig att byta. Den kostar ca:1500:- kom inte ricktigt i håg. Sen blir det som nytt. Du märker om den är dålig ta och rucka på torkararmen den ska inte glappa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.