AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.049

DSC på M3 E46

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Hur är det egentligen med DSC systemet på M3 E46, är det helt enkelt på eller av med allt, eller finns det något mittemellan som på alla nya 3-serie bilar ( E90 ), som jag inte lyckats hitta ?

---
Mvh //M artin

oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Nej, det är helt på eller av.. Jag var lite sugen på och se om det var enkelt att uppgradera till CP eller CSL box för att får track-mode som tillåter lite mer hjulspinn och bredd. Men verkade inte vara någon billig eller enkel historia iaf.
På M3 E46 finns det bara antingen eller. Däremot har CSL:en samt de M3:or som är utrustade med Comp. Package en knapp på ratten som kallas
"M-track mode". Den tillåter då ett visst släpp innan den griper in till skillnad från DSC:n som nyper av direkt. Tyvärr så går det inte att köra bilen med läge S6 (gäller SMGII) med denna inställning. Enligt mig är systemet helt ointressant då jag vill köra i läge S6 när jag kör aktivt, samt att det griper in för tidigt i alla fall enligt mig.

På min tidigare 325i-01 gick det att antingen bara stänga av antispinn eller stänga av både antispinn och antisladd. Detta gör man genom att hålla in DSC-knappen i ca: 7 sek. eller nåt. Då tänds två gula lampor där var och en indikerar varje sysyems status. (av eller på)

M.V.H
Dennis
Du hann före:-)

Får jobba på fingerfärdigheten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.