|
|
|
|---|---|
|
Hur är det egentligen med DSC systemet på M3 E46, är det helt enkelt på eller av med allt, eller finns det något mittemellan som på alla nya 3-serie bilar ( E90 ), som jag inte lyckats hitta ? --- Mvh //M artin | |
| Nej, det är helt på eller av.. Jag var lite sugen på och se om det var enkelt att uppgradera till CP eller CSL box för att får track-mode som tillåter lite mer hjulspinn och bredd. Men verkade inte vara någon billig eller enkel historia iaf. | |
|
På M3 E46 finns det bara antingen eller. Däremot har CSL:en samt de M3:or som är utrustade med Comp. Package en knapp på ratten som kallas "M-track mode". Den tillåter då ett visst släpp innan den griper in till skillnad från DSC:n som nyper av direkt. Tyvärr så går det inte att köra bilen med läge S6 (gäller SMGII) med denna inställning. Enligt mig är systemet helt ointressant då jag vill köra i läge S6 när jag kör aktivt, samt att det griper in för tidigt i alla fall enligt mig. På min tidigare 325i-01 gick det att antingen bara stänga av antispinn eller stänga av både antispinn och antisladd. Detta gör man genom att hålla in DSC-knappen i ca: 7 sek. eller nåt. Då tänds två gula lampor där var och en indikerar varje sysyems status. (av eller på) M.V.H Dennis |
|
|
Du hann före:-) Får jobba på fingerfärdigheten... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.