|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med check-kontrollen på min 523á som jag monterat på monoflex elkabelsats. Jag har lödat alla anslutningar som skall klämmas fast så det borde inte vara problem med dålig kontakt. Jorden har jag skruvat i chassiet med muttrarna som verkar vara avsedda som jordpunkter. Är det någon som upplevt samma problem eller som kan rekomendera hur jag går vidare för att lösa detta? Jag har sökt i forumet men inte funnit något svar på detta. Mvh Johnny | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar ju fungera utan problem, kan det möjligen var så att du kopplat interfacet fel eller att det är felaktigt ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för ditt svar! Jag har nog kopplat rätt för det fungerar i övrigt. Problemet är att det blir som dubbelblink ibland när man använder blinkersen. Ytterligare en sak som som jag tycker är lite skumt är att om man brommsar innan man sätter på blinkersen vid en sväng så brukar det sällan vara något fel, när man däremot skall köra iväg efter kurvan så brukar det bli dubbelblink vid accelerationen... Jag har funderat på om det kan vara glappkontakt någonstans men har som sagt lödat alla "klämkopplingar" och jorden till själva dosan borde vara helt ok. Tanken att det skulle vara något fel på interfacet är intressant men hur vet man det? Jag tänkte prova med att koppla ur interfacet för att se om problemet återstår. Kan det vara något annat fel än på interfacet? Mvh/ Johnnny Johnny |
|
|
Har nu testat att koppla ur interfacet och blinkersen fungerar som den ska... Johnny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.