AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.687

Nya Faceliftade 3-serien är grym i verkligheten

Sida 2 av 4
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Det är ju synd :(

Min BMW 320i
Länk
I den nya katalogen står det att vi svenskar from hösten 09 kommer att kunna hämta bilen direkt i fabriken.

/micke

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Av vilken grund finns den regeln igentligen? alltså vem har bestämt att den ska finnas och nu tydligen ska försvinna..
Hade ingen aning om att det var så..

Ang fabriksrundan så va ju kostnaden ganska löjlig,iaf i det sammanhanget när man väl är där...va är de? dryga 55kr?!
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Sedan varar den mer än 2 timmar och man kan välja tom eng

Min BMW 320i
Länk
Jag gick fabriksrunda i Dingolfing i juli 2003, där var det gratis samt otroligt spännande eftersom min favvo 540iM/6 E34 både (som alla Tysktillverkade 5serie) är byggd där men även att den var fabriksbil första halvåret (DGF-YA 69) självklart fanns det på Engelska gick med två Amerikanska turister samt en grupp från BMW USA.

Bland annat såg jag tomkarosser av dom då inte presenterade E63 och E64 + en E60 med orangea blinkers :)

Stephan
Pl
63
Playerex
320d touring -09
Jag hämtade min nya faceliftade 320d touring igår. Vilket lyft från min förra 320d touring som även var en E91.
Vibrationerna från motor är helt bort så även spårkänsligheten. Styrningen upplever jag vara klart förbättrad trots att jag var lite skeptisk mot elektronisk servo. Idag är jag mycket glad att jag inte tog nya A4 eftersom den ser nästan gammal ut jämfört med nya 3 serien men alla optiska deltaljer. Bespara mig från A4s ljussliga som ser ut som hängande julgransbelysning, (På A5 ser det trots allt bättre ut men det är ju en mycket snygg bil).
Den Spacegrå färgen gör sig riktigt bra kombinerat med naturbrun läderklädsel på sätena. Listerna har Svart höglans och istället för metallfärgat som jag tidigare haft.
Efter att han ägt några BMWs genom åren börjar jag inse att det lönar sig att vänta på de faceliftade modellerna. Kanske är det dags att behålla den 5-6 år istället för att byta efter 2-3 år.
Jag kommer eventuellt med en längre rapport när jag lärt känna den nya bilen bättre.

Har du råd så är det enligt mig värt att byta till en faceliftad BMW
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Känns bra att höra att du är nöjd. Har precis lagt en beställning på en Spacegrå 320d också (dock ej läder). Vad låg din leveranstid på?
Grattis till bilen och en helrätt färg!
Det säljs ruggigt många 320d för tillfället.
Det skulle vara kul att se försäljningssiffrorna för varje modell.

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grattis till en fin bil!

Jag har ännu inte sett någon faceliftat E90 här i USA. Dock är det mycket reklam på tv för 335i ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Har E92 också blivit faceliftad?
nej e92 faceliften lär komma nästa år
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
tycker den nya facliften ser lite snällare ut än innan........inte lika arg i blicken o grillen tycker jag!........Men riktigt fin huv.......

Varför skulle man vilja hämta sin bil direkt från fabriken i Tyskland???.....Skulle inte jag iaf!
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Men det skulle jag vilja. Men så har jag varit där också.
Cr
1.095
Craile
Jo men varför skulle man hämta den där?????????????
Några fördelar eller?
Förutom att man måste utsätta den för en låååååång resa hem som man ändå inte kan köra som man vill för att den inte är inkörd!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
För att få en genomgång av bilen av någon som faktiskt kan lite om bilen. Att man sedan ser fabriken är en annan trevlig sak. En liten semester helt enkelt.

160-180 km/t är inga problem i en ny dieselbil (2300-2500 varv). :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Jag skulle lätt vilja hämta bilen i Tyskland, man slipper oroa sig för transportskador, får se fabriken, kan gå på BMW-museet, helt enkelt göra en mini-semester av det hela.
Nu kommer jag inte ihåg om det stämmer men det sas att man kan få följa sin bil på monteringsbandet.
Cr
1.095
Craile
Ja jag kan tänka mig det som en semester......och fabriken o museet är ju en grymt kul grej!.........Men köra hem ny bil .....nä inget för mig!
Pl
63
Playerex
320d touring -09
Nu har jag kommit tillbaka från en tur till Odense i Danmark med den nya bilen.
Jag är mycket nöjd med förändringarna som faceliften fört med sig. Eftersom bilen är helt ny drar den förmodligen 10-20% mer än när den är inkörd.
Genomsnitt förbrukningen under resan från Lund till Odense samt lite stadskörning och sedan tillbaka blev 0.61. På motorvägarna låg vi och pendlade mellan 110-150 km/h. Min förra e91 320d drog 0,58 från Sverige till Österrike i högre farter men med sommardäck samt inkörd motor.
Auto start/stop kommer förmodligen gör ganska stor skillnad i vardagskörningen som oftast föregår i stadstrafik.
Motorn är betydligt bättre i låga varav och den börjar inte protestera när man kör förhög växel i låga hastigheter. Bottendraget är mycket bättre och därför blir inte kontrasten lika stor som tidigare när turbon börjar verka effektmässigt.
Den påminner mig mycket om en 6 cylindring diesel speciellt vid växlingarna (i växlingsögonblicket) då den gärna spinner lite extra. Svårt att förklara, men ni som kört de 6 cylindriga dieslarna vet. Motorn är varv-villig och låter sportigt förmodligen p g a annat avgassystem jämfört med innan facelift. Avgasröret är ganska maffigt.
Naturbrunt läder ger en luxig känsla utan att bli för sterilt.

BM
23
BMW-08
320dt -08
Jag har 320D-08 man. Den har nu gått 900 mil, den drar enligt "datorn" 0,62 men den verkliga förbrukningen är 0,65. Jag kör blandad Stockholmskörning (ej innerstaden) så att bilen drar 10 - 20% mer i början stämmer inte enligt mig. Det har inte mina tidigare nya bilar heller gjort.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Inkörningseffekten på nya motorer ligger på 2-5 %, så förvänta er inga underverk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.