AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
661

Går ej att fälla ner telefonboxen!

Lasse Karlsson
Tjena BMW-freaks!

Är i stånd att visa 750:in för ev försäljning imorrn! Upptäckte idag att reservtelefonens box som sitter i mitten av baksätesryggstödet, den går ej att fälla ner.

Boxen är ju liksom som ett extra armstöd mitt emellan baksätesplatserna, som man fäller ut/ner för att komma åt reservtelefon! Får ut den ca 10 cm, men sen tar det tvärstopp! Enligt instruktionsboken, ska det ej finnas spärr eller dyligt, utan man ska bara helt enkelt fälla ut/ner boxen!

Har försökt att dra upp samt trycka ned samtidigt som jag försöker fälla ut boxen, men det är stumt! Vad kan problemet va?? Har den fastnat? ska det till våld? eller är det spärrat på nått sätt? eller är jag dum nog att inte fatta att man ska göra på nått helt annat sätt?

Mycket tacksam för svar!! Jobbigt att visa bilen utan att få ut boxen!

HA DET!!
Hejsan! Har din bil en såkallad Skisack? För isåfall så kan du ju komma in bakvägen ifrån bagageutrymmet. En annan eventuell lösning kan ju vara att ta bort sittdynan så kanske du kan se underifrån om där är något som ej stämmer. Bara lite ideér jag fick:D MVH
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Nu vet jag inte om det kan vara lika på din bil som på min. Men på min så har jag ju ett ordentligt kylskåp där hålet för skisacken är. På själva armstödets bakre kant så är en "skinnplös" fäst, vilken ska kunna hakas fast uppe under förbandslådan för att hänga för och skymma den fula luckan. Denna skinnplös kan ibland råka lossna och då kan den halka ner mellan armstödets bakre infästning och själva ramen i öppningen i ryggstödet. Då man försöker fälla fram armstödet så är det så trångt mot ramen nere bakom armstödet att skinnplösen kilar sig och det tar tvärstopp.

Då får man med varlig hand dra fram armstödet så långt man vågar och sen försöka få ner en tanig arm innanför och försöka få fatt i en kant av skinnplösen och försiktigt lirka och dra upp den. Det kan verka sitta som fan, men om en tortyrpolare hjälper till att trycka in armstödet då och då mot armen så kan man ofta få plösen att lossna bit för bit.

Nu vet jag ju inte om du har en sådan skinnplös där som jag, men om du har så kan det vara den som kasat ner och kilat sig som jag beskrev.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Lasse Karlsson
Tack för tipset Dr Tinnitus!

Det är mycket riktigt nån skinnflärp som ligger ihopknölad längst ner mot sittdynan! Då är det säkert där problemet sitter! Ska prova göra som du beskriver!

HA DET!!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Lasse.

Har du skisack så kanske du kan lura in en arm från bagaget i till plösen och dra upp den när armstödet är uppfällt?

Kanske det går att använda sacken som en "vante" och få tag i plösen den vägen?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.