|
|
|
|---|---|
|
Jag har lagt märke till att det rullar en hel del 320d (och några 318d) på våra vägar. Även några 330d och 335d har jag sett. Men jag har inte sett en enda 325d... Vad kan detta bero på? För dyr i förhållande till prestanda och/eller utrustningsnivå? För jag tycker det verkar vara en schysst kombination, 6cyl, ca 200 hk, 400 nm, blandad förbr (enl BMW) 0,59... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk | |
| jag tycker den är extremt prisvärd med nya 3liters-motorn, svårt att hitta en i närheten lika bra diesel för de pengarna. | |
Evol-79 |
Hej Jag har faktiskt sett ganska många 325d och funderar snarare på varför man tar den istället för en 330d. |
|
Den går riktigt bra 325dA, fin maskin med ett härligt ljud, och bra bottendrag. 330d är nästan överkill med de hastigheter man får köra i Skandinavien. Mycket vill givetvis ha mer, men nu pratar jag om hur jag hade valt i DK, där prisskillnaden mellan 325d och 330d är: DKK 80.000. Då väljer man 325d!! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Jag ser ingen anledning att köpa en 330d alls. Jag har denna "uddamodell" som du kallar den fast i coupe-form. Perfekt. Samma motor och maskin som 330d - fast 40 000:- billigare. Kan det bli bättre? =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Jag kallade den faktiskt för "mellanmodell"... :) Låter läckert med en 325dM coupe... Vad har du för snittförbrukning? Har du några bilder? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Länk Bilder och info :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Min erfarenhet är att det är snudd på omöjligt att diskutera varför man väljer en modell framför en annan. Alla människor har olika budgetar, krav och smak. Somliga föredrar max utrustning för pengarna, andra max motor. En del som har gått om gryn tar både och. Och de som har ännu mer gryn är mest bekymrade över var alla bilar ska få plats. 325d är en alldeles förträfflig bil om man inte är ute efter tokprestanda. Är man det, och vill hålla sig inom storleksklassen, skulle jag personligen skaffa en C63. Oj, där svor jag kanske i kyrkan. Men som sagt, det är min högst personliga uppfattning. Imorgon tycker jag kanske något helt annat. Som till exempel att BMW borde släppa en M3 kombi. Men det är bara jag. /Christian |
|
|
Grejen med 325d/525d med 3-litersmotorn är att den kan trimmas till nästan samma effekt som 330d/530d om man har den manuella lådan: Länk Mvh |
|
|
NiKeMaN: Läcker bil! Men med tanke på vad du gjort med bilen, så bryr du nog inte dig om att köra snålt med den... ;) Jag har blivit intresserad av 325d just för att man KAN köra "inspirerat" om man vill, med en sexa under huven, och gott vrid, men man (kanske?) också kan snålköra den om man, som jag, pendlar ca 15 mil tor till jobbet varje dag... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Evol> jag skulle istället säga att jag inte ser vitsen med 330d. detta kommer av att jag i en BMW diesel för 4-500k vill ha automat och m-paket och med dessa options är då 335d "endast" 20,6'kr dyarare brutto. vill jag ha prestanda väljer jag då 335d, vill jag bara njuta av marknadens bästa 6cyl dieselgeneration väljer jag 325d och sparar 44'kr mot 330d. enda nackdelen med 335d är väl att den inte finns med xDrive, för de som behöver det. |
|
|
ufo: 0.54 liter per mil "brukar" jag hamna på när jag är ute och åker.... Blandat med rätt så mycket stadskörning så blir det uppåt 0.65 och med lite otur 0.7 Törstigast va han vid ett besök på Mantorp park då färddatorn visade 1.3 liter per mil.! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.