|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tycker de ser tråkigt ut med gula lampor.... Jag monterade nya ringar med X antal leds per ring istället så visst fan syns dem :P Länk |
|
| Jag gillar glöden i de gula. Ser varmt ut, mot de kalla dioderna. Just nu tycker jag vi är inne i någon slags diod-hysteri bara för att det går. Ungefär som att folk gick omkring med miniräknar-klockor på 80-talet som man kunde knappa på med en tändsticka bara för att det gick att bygga in dem i en klocka för första gången. Audis julgrans-slingor är nog värst av allt tror jag ;) | |
|
De argt gulglödande demonögonen är klart snyggast på E39 - de vita ser "fel" ut, och inte alls lika "arga". Håller med om att Audi är värst med julgransslingor till DRL, dessutom har ju inte Audi någon som helst kännemärke - de drar ju de där LED-remsorna lite hur som helst på sina modeller? Jag gillar belysning, missförstå mig rätt, och Audi var rätt ute med DRL ett tag anser jag -- men sedan spårade de ur. Om de hade kunnat hålla sig till att sätta DRL-remsorna på samma sätt - så man kände igen det som en Audi, då hade de fortfarande varit en cool identitetsgrej. |
|
| Ford , Peugeot mfl har också patetiska julgransslingor lite hur som helst. Snacka om avsaknad av identitet när chefen stormar in på designavdelningen och vrålar att de måste sätta dit julgransbelysning eftersom alla andra har det. | |
|
Det har säkert att göra med att många länder nyligen införde kraven på DRL, det som vi i Sverige haft sedan 70-talet, den s.k. halvljuslagen, som aldrig föreskrivit just halvljusen.... Bra iaf att man direkt går på egna belysningskällor istf att bränna ut halvljusen under dagtid. Men visst är homogena ljus, stavar, strimmor, cirklar eller vad som helst, snyggare än prickarna, vilket även Audi nu insett på sina senare modeller, både i DRL fram och i bakljus/bromsljus. FP |
|
|
Konstigt att det inte tycks finnas någon bländningsaspekt på vad som kan godkännas. Minns inte vilket märke det är (flera?) som har DRL där dimljusen brukar sitta i form av 2x2 mycket starka ljusdioder utan ljusbild. Detta är ju närmast sämre än att slänga in eftermarknadsled i vanliga dimljus eftersom de irriterar ögonen i vissa situationer. |
|
|
Det sitter ofta dessa på lastbilar, brukar vara 4x2W eller 4x3W, och de lyser kraftigt. På pb brukar det vara långa strips med 10-20 LED. Allt flera lycksökare på nätet säljer dessa kit, långt ifrån allt är godkänt för bruk på gatan. FP |
|
| Nu vet jag vilka jag menade. Volvo! De har varseljus som är starka som s-tan. Fyra små obehaligt starka ljusskällor. Väldigt störande att möta dessa! | |
|
Lastbilar, och andra. Säljs även på eftermarknaden för universellt montage. Mötte en personbil senast idag som hade dessa nere på dimljusens plats. FP |
|
|
Nu är ni väl ute och cyklar!!! Det sitter inte några skarpa 2x2 led i fronten på Volvo-lastbilar!!! Däremot går det att montera på Scanias bilar!! Personligen tycker jag att det är skitsnyggt!! //David |
|
| Jag håller också med om att de ska vara gula. | |
|
Jag menade personbil. Snyggt ja, men de är för starka! Eller rättare, ljuspunkterna är för små så de blir för starka. Ljuset borde fördelas på större yta. Man ser de fyra starka prickarna i. Jag trodde dessa var original? har sett så många. Dessa sitter på dimljusplats. |
|
|
Ja det sitter väl nån sån variant på Volvo V50 har jag sett! //David |
|
|
Skulle inte förvåna om det går att beställa som fabriksmonterat tillbehör!! //David |
|
|
Skulle inte förvåna om det går att beställa som fabriksmonterat tillbehör!! //David |
|
| Det gör det. Kollade nyss. Det går även att eftermontera i dimljusen (med omkodning av ljusmodul) inom vissa årsmodeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.