|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet av en eller ett par firmor i Sverige som importerar en specifik bmw ifrån tyskland ifall man skulle vilja? firma med bra rykte? Hade tänkt importera en 120d coupe alpinvit eller titansilver då det inte går att finna i Sverige. | |
|
Jag hade tagit ett snack med Dan på Autoclassica i Ystad. Vet att många har haft åsikter om dem i vissa trådar här på forumet, men totalt så har jag och mina kollegor plockat hem 5 bilar via dem, alla utan problem - hittar de rätt objekt så är de riktigt snabba på att få hem den. /Andreas, Audi S6 Avant 2007, A3 SB E-Power 2009 |
|
| Jag har goda erfarenheter av Sportwagen i Åhus. Har inte tagit hem via dem men köpt bilar som redan blivit intagna via dem, bägge till full belåtenhet. | |
|
hur mycket tar ungefär en importfirma för att plocka hem bilen? |
|
|
Oftast alldeles för mycket för att det ska vara värt det...;) ___ //Ulf |
|
|
Länk den här snubben då? för mycket för att det ska vara värt det? finns ju inga 120d coupe titansilver eller alpinvit till salu så =) |
|
|
På www.bmw.de så finns 25 st titansilver och 9 st alpinvita. Hitta en man gillar och ta hem den själv. Att betala någon 15-30' för att få denna hjälp tycker jag är inte det är värt då det både är enkelt och kul att själv ta hem bilen. Vill man inte åka ner så kan man få den transporterad till en hyffsad peng. ___ //Ulf |
|
|
Bästa alternativet är att surfa runt tills du hittar det du vill ha på www.bmw.de Sedan mailar man firman på engelska (brukar inte vara några problem) Gör upp ett kontrakt per fax, skicka ner pengarna med en banköverföring och beställ transport av bilen till din dörr från skandiatransport eller Eurotransport Det blir till och med billigare än att åka ner och hämta den själ och den är försäkrad under transporten Sedan är det bara att skicka in pappren till VV för ursprungsbesiktning och sedan reg-besiktiga den Hur svårt kan det va ? PS. Håller man sig till auktoriserade firmor som de på www.bmw.de är det inga problem att betala innan man sett bilen. Dom är seriösa och har normalt mycket fina bilar DS |
|
|
Kan säga att jag gjorde exakt som Tallviking beskriver det. Bus-smidigt. Det blev en 525 05:a Premium Selection, inte ett stenskott på huven och superfräsch - riktig nybilskänsla (och det är fler än en som trott den var ny). Är de risiga på engelska och du på tyska, går det faktiskt rätt skapligt att översätta med babelfish.yahoo.com. Lite stapplande blir det, men de' founka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.