AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.211

Öppna en låst och strömlös e32?

Någon som har tips eller erfarenhet om ovannämnda problem?
jag har bara nyckeln till passagerardörren för närvarande, bagageluckan är olåst och batteriet är inte anslutet. Lång historia.
stopp i nyckeln och vrid sakta och ta tag i hantaget och försök öppna samtidigt, då kommer du känn i hantaget att det klickar till och vips så är dörren öppen, är man nybörjare så får man försöka några gånger eller jätte många gånger. lycka till.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Du kan ochså använda dig av din öppna baklucka för att ge din bil spänning då det inte är helt säkert att du kommer lyckas öppna bilen med hjälp av "nödöppningsfunktionen" , den sitter nämligen inte alltid på passagerarsidan och på vissa bilar får man vrida så hårt att nyckeln faktiskt kan gå av.

Jag fattar det som att du har olika nycklar till förar och passagerardörrarna ?

Du kan iaf. koppla spänning på anslutningarna till belysningen eftersom din baklucka är öppen , man kan inte ta ut så mycket ström genom bakre belysningens kablar men tillräckligt för centralås/fjärrlås - bäst brukar vara ett löst batteri eller kraftig nätdel man kopplar in då vanliga batteriladdare "pulsar" ut spänningen och inte alla bilar gillar det.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Man lär kunna lyfta bilen lite och komma åt strömanslutningen på startmotorn, där kan man då koppla en startkabel och med ett separat batteri få ström till hela bilen.

/Mats J
många fina svar från många fina pojkar.
puss.

Jag prövade första svaret med "nödöppningsfunktionen" i eftermiddags, funkade långt över förväntningar efter 20 sekunders fipplande.

Bilen är nu smärtsamt bärgad till närmsta verkstad, när allt är klart och fungerar kommer en mardrömshistoria att dyka upp på autopower med bilder och en liten film.
Tack för tröst i låga dagar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.