|
|
|
|---|---|
|
Hjälp - hur kommer jag åt batteriet i min 525i Touring 2001. Vart sitter det och hur kommer jag åt det? Tack på förhand | |
| Det sitter till höger i skuffen, ta bort luckan, sen sitter det en svart plastsak ovanpå | |
|
Nej tyvärr inte där.Tror att det ju är under baksätet men hur i hela friden får man upp det? Det sitter som två plast plattor i framkant på sätet med en kromad liten kula som det känns att man kan trycka in men det går ändå inte att rubba sätet ska det till våld eller är det någon annan mekanism????????????????? |
|
| Wierd för min E39T har också batteriet under subben till höger i bagaget. | |
|
Nu är det frun som skriver och nu blir det basic frågor: Han tog bort skyddet som ligger i bagaget över reservdäcket alltså ser där inget som kan påminna om ett batteri, ska man gräva sig ner mer på djupet vad ska skruvas bort mer då? Detta är ju helt otroligt vi ägnar en eftermiddag åt detta...... |
|
|
Alla mina E39/E46 touringar från 98 till 02 har haft batteriet längst bak i den högra luckan. Titta till höger i bagagerummen när bakluckan är öppen så bör du se luckan. Öppna den så bör du se batteriet som befinner sig nedanför en eventuell subwoofer. Mvh Mikael |
|
|
Du skren tydligen medan jag författade. Orsaken till att det inte hittas är att ni öppnar den horisontella luckan till reservhjulet. Där finns inget batteri. Den vertikala högra luckan ska öppnas. Mvh Mikael |
|
| På E39 sitter batteriet precis där p950nlu beskrev. Alltså på höger sida bakom luckan finns (i min bil) ett fack för diverse ting. Den är fastskruvad i sidopanelen med en mutter med en plastratt på. Lossa den så ligger batteriet under facket. | |
|
jippi, jag frun går ner och gör som ni säger gubben är inne och TÄNK så lätt det blev jag skruvade bort den svarta plastboxen och vips ETT BATTERI TAck grabbar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.