AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.048

Finns det andra insug till BMW 325?

Hej! Är ny på detta forum. Det kankse redan finns tråd om detta, men ja har inte lärt mej sidan än ;)

Har en 325 E36, som jag satt och fundera på om man kan sätta nåt annat insug på så den känns kvickare? Har sett och hrt att alla 328ägare sätter på 325 insug på sina. Så jag tänkte att det kanske finns nåt för 325 oxå.

Har ett Simon sportsystem, öppet K&N filter + HALO racing stift i den redan, men jag tänkte man kunde göra den lite kvickare utan att måsta sätta in turbo..

Mycket tacksam för svar. Mvh thony :-)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Fel tråd kanske, borde väl ligga i trimmningsdelen? Säkert fler som hänger där med tipps.

Just i 328ans fall funkar det med 325 insug för att 328ans är strypt... Dvs på 325an är hålen redan så stora som de kan vara. Finns väl tredjeparts insug,/ kolfiberinsug men jag vet inte om de i sig ger mer effekt eller om de bara ändrar effekt/vrid kurvan för att tex matcha annat trim. Eller om de är bara för att de är lättare/snyggare än plastinsuget?

Inte många hästar mer men du kan iaf slippa det ivriga varvstoppet.

// MVH Jocke
Det finns ett till e36 alpinas b6 2,8 240 hk

trean fullt :))
om du vill att det ska gå fortare får du göra som jag:
portad och planad topp, vässade kammar, extraktorgrenrör, öpnna andningsvägar och mappning efter det. blir en del pengar men kanske kan plocka ur 30-40 hk mer än original. lycka till!

Mvh
T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.