|
|
|
|---|---|
|
Bilen varnade tidigare för vad jag antar är utnött bromsbelägg på höger sida. Nu har jag bytt skivor, ok(bara på höger sida), belägg+slitagevarnare och parkeringsbroms. Men varningen lyser fortfarande. Mekanikern trodde denna varning kunde gå bort av sig självt. Kommer den gå bort av sig självt eller gäller nollställning av något? Har mekanikern klantat sig med installation av slitagevarnaren kanske? Någon som vet? /Hampus Länk | |
| Låt tändningen vara på i ca 30 sekunder så ska den slockna | |
| eller lyft batteripolen i 20 min eller vad de är så gjorde jag | |
|
Tack för tipsen Backard och Cykeltjuv, ska prova imorgonbitti! /Hampus Länk |
|
|
Men grabbar, det funkar ju inte=/ Kan tycka att två helt olika tips på en vanlig manöver som inte heller är ett fel låter galet. Det måste finnas ett standardsätt att göra detta på, ingen som VET exakt hur man släcker indikatorn? /Hampus Länk |
|
| Du släcker varningen genom att slå på tändningen i minst 30 sek. | |
|
ska man slå av bilen efteråt eller köra igång, vad är grejen, känns ju pinsamt att misslyckas med detta... :/ /Hampus Länk |
|
| Vrid nyckeln till läge 2, vänta 30 sek. Då ska lampan slockna och du kan starta bilen eller vrida tillbaka nyckeln, det spelar ingen roll. Slocknar inte lampan så funkar förmodligen inte slitagevarnaren. | |
| Kan det va så enkelt att det är den andra sitagevarnaren som orsakade att lampan tändes? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.