|
|
|
|---|---|
|
Har börjat kolla lite efter en M3 E36 coupe. 3.0 och 3.2 är den stora skillnaden som jag ser det och att 3.0 är OBDI och 3.2 är OBDII. Är denna skillnad värd dom 20-40 tusen som det skiljer mellan årsmodellerna? Är skillnaden stor mellan dom olika motorerna? När man kollar runt lite så får man känslan att 3.0 är buskörd och ägd av mindre seriösa människor jämfört med 3.2 som varit dyrare och lite nyare och delvis klarat sig. Vilken ska man satsa på? | |
| Jag skulle satsa på 3,2 av just den anledningen du säger men självklart så går det att hitta fina exemplar av 3.0. ska du leka med motortrimm osv skulle jag rekomendera 3,0! | |
| Nej jag har bara tänkt att ha allt original så det är en grej jag letar efter med. Inga lexusljus, inga aluvingar eller tribals. | |
|
Okej, då tycker jag du ska provköra de olikma motoralternativen och känna efter personligen. Själv tycker jag inte att det är befogat med ca 30000 i prisskillnad då jag tycker mer om 3,0 men 3,2 är lite ovanlig och speciell. Vilka årsmodeller tänker du på? |
|
|
3.2 kom ju 96 så 96-98 är det. Det är ju inte världens lättaste bil att få provköra. Hittade en bil hos en bilhandlare men den fick man inte köra förrän man köpt den och så skulle dom fixa till felen om det var några fast dom lämnade ingen garanti på just den bilen. Den bilen är såld nu verkar det som med. En 96a 3.2 som låg ute för 99.9k. Men jag har ingen bråska. Snart går väl priserna ner lite till samt framåt våren så kommer det nog fram finare ex än vad som är till salu idag. |
|
| I sverige är det rätt magert med 3.2 men tyskland har bättreisånd. inte kollat där? Men jag tycker du borde satsa på en 3.0 den hsr så mycket mer möjlgheter. | |
pg_ice |
Buster_66: hur menar du har mer möjligheter? samma mods går ju att göra på 3.2an? |
| ja samma mods går att göra men av vad jag har förstått så är 3.2 ans motor bräckligare pga utav borrningen. | |
|
Vart kan man kolla på 3,2:or som säljs i tyskland? Har dom nåt liknande blocket fast i tyskland? Och hur pass mycket pengar finns det att tjäna på att ta in en bil själv? |
|
| mobile.de eller autoscout24.de tycker jag är bra sidor. finns nog inte så mycket pengar att hämta men mer vårdade exemplar och ett större utbud. kolla importguiden hä som är mycket bra. | |
| hmm. M3 motorerna heter ju S50B30 och S50B32. M50 är ju OBDI och M52 OBDII. Innebär detta att båda M3 motorerna baseras på M50 och är OBDI ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.