|
|
|
|---|---|
|
Det är en manuell 540/6 med runt 22k mil på mätaren+-1k(osäker men va där omkring) ,2ägare i sverige sen importen 1998.Förste ägaren(svenske) tog in den till sverige.Full dokumetation med stämplad bok både från tyskland samt sverige . Nybes,nya bromsar runt om,renoverad klima med r134,Nya silentblock i bakvagnen.relativt nya motor kuddar.Har följande utrustning enligt autopowerguidens kod översättare 068?Skinn/buffelskinn? fanns ej med men är skinn i bilen även dörrsidor 214 ASC+T (endast ihop med diffspärr har jag för mig?) 240 Läderklädd ratt med airbag 243 Airbag för passagerare 293 BMW lättmetallfälgar styling 5(nu tyvärr:( m5 e34Nurburgen fälgar med 235fram samt 265bak(Fina däck) 401 El. taklucka 416 Elektrisk solskyddsgardin för bakrutan,manuella gardiner för bakdörrutorna 417 Manuell solskyddsgardin för bakdörrutorna 423 Mattor i velour 428 Varningstriangel och förbandslåda 438 Ädelträ, myrten 458 El. stolsinställning förare och passagerare 465 Fallbara baksäten 472 Mittarmstöd fram 488 Svankstöd förare/passagerar säte 494 Värmestolar 500 Strålkastarrenggörning samt intensivrengöring 508 Park Distance Control (PDC)(osäker på om den har det men står i listan till bilen) 510 Ljusreglering 528 Automatisk ytterluftkontroll (AUC) 534 Automatisk klimatanläggning 536 BMW Motor+kupévärmare med fjärrkontroll (Webasto), 540 Farthållare 661 Radio BMW Business(utbytt mot ny cd-spelare fjärr,mp3,usb mm,mm 672 BMW CD-växlare(Borta) 676 HiFi System 801 Tyskt utförande 800??vad kan detta vara tro ngn som vet? SLUT lista koderna är till bilen men hur bra stämmer översättaren?Då det stog att koden för farthållare även va multifunktionsratt! Eftermonterat om det inte är koden 800 vita blinkers runt om. Skavanker som finns är om man e petig mindre repor men inget som en helrekond inte kan ordna.mao inget som kan undervikas i en bil som används överlag tyckte jag den va helt ok i lacken för ngt måste ju finnas på en så pass gammal bil ändå.Inredningen är hel & fräsh samt all utrustning fungerar givetvis.Även ficklampan som sitter i handsfacket. Alla 5 nycklar samt nyckelbrickan till bilen finns dock har en utav dom m-märket efterbeställd? Motor & låda kan inte vara bättre vart riktigt snopen när ägaren starta upp den gick så mjukt & fint så man skulle nästan kunna sätta ett mynt på högkant.Inga missljud eller klonk & bonk överhuvudtaget. Alla papper sitter i en fin bmw pärm som tyder på att ngn eller båda ägarna iaf var insatta lite i vad dom hade för bil. Vad kan den tänkas vara värd ungefär .Vad kan man betala? Bilen är förövrigt diamantsvart. Jag har m5sidokjolarna som kom 95orginal liggandes förlorar man eller vinner man på att slänga på dom om man ser till den stora marknaden inte ngn enstaka entusiast som ser rött om det sitter vit blinkers. Har även m5 bakkjolen samt svarta hella om man sätter på det så finns ju ändå orginal kvar. Så fråga 1 vad kan den tänkas vara värd med denna beskrivning? fråga 2 är den mer utrustad än gemene 540/6? fråga 3 om ngn vet om ngn kod är fel rätta gärna så det blir rätt för tycker det saknas lite som dom dubbla batterierna som är orginalmonterat 1 under baksätet samt ett bakom cd växlarfacket ungefär enligt säljaren sen så har jag inte tänkt/sett ngn pdc knapp men var ju så mkt andra intryck när man kika på bilen så kan ha missat det om nu koden stämmer. Och sista fråga vad ligger style 5 fälgar i för prisklass borde det va möjligt att kunna byta nuvarande fälgar eller sälja dom så man kan köpa "rätt" fälgar.För tycker style 5 är riktigt snygga. | |
|
#33/797 är det, den var till salu här på AP 04-05 säljaren jobbade som inhyrd konsult på Scania i Södertälje minns jag, jag har inte sett den då eller senare. kod 394 som lädret har är Silber Grau Hell Bison senare kod är L2SW. ASC+T är UTAN diffspärr, dom detaljerna gick INTE att kombinera från fabrik. 900 är EWS I startspärr, sidoblinkers eftermonterade vid importen = rostrisk bakom. Ska du montera M-Technic sidokjolar då behöver du för att få det snyggt/godkänt montera listerna längst ner på dörrarna. Bakkjol hade jag hoppat om du inte samtidigt monterar M-technic framstötfångare. PDC har INGEN avstängningsknapp på E34 = den låter om du kommer nära. Ja BJ12039 har mer utrustning än snittet. 293 är något annat än Style 5 eftersom 15" Style 5 är standard = står inget och 17" Style 5 har kod 299, vilket ingen 94: a har. Extra batteri är för den har bensinvärmare, multiratt fanns inte till E34, koden används även till BMWbilar med den detaljen, översättningen är tyvärr många gånger väldigt dålig, som kod 915 vilket är inget fabriksvax/skydd översätts med Konservering av karosseri????!!!!! Stolpskott är vad dom är :( Priset är svårt att sia om, det är så många faktorer som spelar in, rostfri även längst ner på dörrarna och innaför tankluckan och inga övriga brister 60-70tkr, dock har dom flesta bilar som INTE varit entusiastbilar brister så det är bara att räkna av från en felfri. För min del är en 94: a mycket mindre attraktiv än en 95-96: a eftersom 240ratten är hemsk (gamla 255: an nästa lika illa) endast 710 (M-ratt) är godkänd, avsaknaden från M-trösklar, ingen nerlack samt inget skrynkligt läder på dörrsidorna gör att jag riktar in mig på 95-96: or, M-paket (sämre/tråkigare på 94: or, inget svart innertak till exempel), utökad läder, Individual eller annat attraktivt hjälper 94: orna, men det går INTE att vara alltför kräsen då blir man utan 540i/6 så därför klarar sig 94: orna värdet okej ändå.. Stephan |
|
|
Oj oj det var svar på allt:Tack & bock:) Jo har ju såklart listerna till dörrarna oxå annars ser det ju lite tråkigt ut.Givetvis sätter jag fast dom som orginalet sitter fast.Håller med om att man borde ha fronten oxå så får väl bli att leta upp en sån då:) Ok men stämmer koden om asc+t?Så man inte "bara" har asc som jag såg oxå fanns för på knappen står ju bara asc. Nope inge rost vid tankluckan dock finns det antydan på en bakdörr men det tänkte jag i så fall lämna in så en verkstad får ordna det alt om man hittar en helt rostfridörr men då kan det ju bli nyansskillnad.Där det finns nu så är ev bättring ej synlig. Bilen är i gottbruksskick ej nyskick.Dock tror jag en redig rekond skulle kunna göra ett underverk för den är inte direkt slit&släng brukad eller vad man ska säja.För några fel på den finns det direkt inte förutom en dämpare fram som läcker men har 2 nya som åker på redan i morgon så känns ju dumt att ta med det.Men mindre skönhetsfel går ju alltid hitta på en bil som rullat mer än 50mil så frågan är vart drar man gränsen till överdrift & normalt slitage Men om man säjer åtminstone 45k-50k för kommer inte kosta några 10-20k för att få den helt felfri.För den har ju riktigt bra ägare här hemma åtminstone.Mkt kvitton på servicar & slitdelar.För om jag kommer sälja den så kommer jag givtvis fixa alla fel jag nu skulle hitta. Går igenom lite papper på den nu & hitta annonsen från 2000:Citat:6-växladmanuell,d-svart met,Unik historia med endast 2ägare.bilen är xtra utrustad med all utrustning som gick att få till denna årsmodell,bl,a fantastiskt snygg ljusgrå skinninredning,fabriksmonterad bensinvärmare,antispinn & pdc.prestanda 0-100=6,3sek och landsvägskörning 0,85-0,90l/mil.Bilen är i nyskick! Utrustninglista & historik översändes gärna med fax alt mail M,L Var lite roligt att veta om det stämmer 1 ägare i Tyskland samt 2 i sverige men det visste jag. Men har den verkligen allt som gick att få just då?Iofs svårt att ha te,x 2 sorters inredningar om man ska ta utökat skinn som ngt bättre än den vanligare varianten för sånt är ju mer en smaksak utan har den allt som gick att få te,x i elväg för tror inte den har elinstälbar ratt för det borde ju funnits 94 då jag hade det på min m5 från 92. |
|
|
Mer skoj läsning fick jag nu.Då jag hitta ett m-test från031022 då fick den bara R på följande fel färg blinkers lampa,bromsvätskansångblåsningstemp,strålkastre,generatorrem,spindelled.Sen förövrig står det v på dom flesta=normaltskick med hänsyn till miltal & bilen ålder.Är par a på fälg,dimljusfjäder fram samt bakspegel A=viss försämrimg mot normalskick r=reperation v=Normalskick för bilens ålder & miltal Säjer ju iofs inge om bilen i dagsläget men trevligt med så mkt papper prydligt i en pärm kommer aldrig komma i säng hehe. |
|
|
Vad BJ12039 inte har som gick att få är följande; 235 Dragkrok (ej med PDC annat än via Individual) 498 Nackstöd bak 499 Nackstöd bak eldrivna (fanns till aug-94 därefter ej tillgängligt) 662 BMW Professional RDS 481 Sportstolar (via Individual till sammans med armstöd, annars NEJ) 302 Larm 710 M-ratt 255 3ekrad sportratt (annan en till 95-96) 216 Servotronic 339 Shadowline 336 M Technic Sportpaket 325 Bakvinge (endast med 336) 704 M Sportchassi 459 El-stolar med minne förarplats 245 El-inställbar ratt 488 elsvankstöd förare 489 elsvankstöd passagerare (med sportstol endast via Individual) 320 Ingen modellbetäckning 623 Mobiltelefon 690 Kassetthållare Utökad läder gick att få till och med aug-94, det saknas, då är mittkonsolen och handsfacket läderklätt. Buffel läder antracit, lite fusk eftersom vill man ha Silber Grau Hell så försvinner möjligheten att välja buffel. Sedan finns det massor med Individualutrustning den skulle kunna haft, som svart innertak, elvärme i baksätet, 17" M System II från fabrik, M-speglar, Nappa läder etc. Så jag kan sträcka mig till att den är välutrustad men den saknar lite väl mycket jämfört med vad som är möjligt, min återexporterade #794/797 och dess båda systerbilar är dom mest utrustade 540i/6 överhuvudtaget och dom har 245, 459, 498 (standard från 1/95) 623, 488 på min 488 och 489 på systerbilarna, det är enda utrustningsskillnaden dom i mellan, 216, 302, samt 806 3dje bromsljus tillval från 1/95, saknar dock 540 farthållare och har i stället för 465, 464 skisack. ASC+T är vad som gäller på 530i/540i/730i V8/740i och 525i M50 även om det står ASC på knappen, endast 535i, 735i, 730i M30 och äldre 750i/iL gick att få med ASC utan T, vilket gick att kombinera med diffspärr, alla 535i som blev Alpina B10 BiTurbo har både ock till exempel. Låter som #33 är i bra skick och en utmärkt kandidat att få till 100%, 45-50tkr är vettigt. Mvh Stephan |
|
|
Ok men den har iaf det mesta som just den personen kunde välja för att få bilen som han ville med så mkt xtra som möjligt.För te,x dragkrok, Ingen modellbetäckning är ju en sån utrustning man inte kan kalla xtra direkt är ju mer vad man ska ha bilen till lite.Känns lite som att bara för att möjhligheten att avbeställa ngt finns så kan man ju inte kalla det xtra utrustning hehe..Eller om man säjer så här den har iaf den viktigaste utrustningen som vänder sig till dom flesta även som jag gärna sett shadowline på den. Sitter kassethållare fast för cd skivor ovanpå mittfacket i samma färg som skinnet så är nog en orginaldel men kanse köpt i eftehand? Dock har jag ju hellre farthållare & fällbart baksäte än skisack & mobil hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.