AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
760

Ipod anslutning till Alpine 9887. E46.

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Hejsan, jag har en alpine 9887 i min E46.a och har köpt en kabel mellan ipoden till cdspelaren.

Till min fråga, anslutningarna på cdspelaren sitter såklart bakom cdspelaren, hur drar jag kablarna snyggast? Vill helst ha Ipoden framme snyggt med någon hållare.

Och vart finns det ipodhållare som håller upp ipoden till en E46a?
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag såg för en tid sedan när jag sökte på nätet en hållare som man sätter i askkoppen, byter ut innanmätet. Sedan finns det på CircuitCity:s hemsida
"Länk en hållare som man sätter i kopphållaren.
Själv har jag Ipod interface och Ipoden dold i handsfacket, vill inte skylta med den, sköter ju den från "pucken" o ratten.
Lycka till

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
tommysbmw.

Hittade du bra genomföringshåll i handsfacket, för isådannfall är det ett vettigt ställe att lägga ipoden på. Vill inte borra och hålla på.

Beskriv gärna hur du drog kablarna i handsfacket.

tack
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag har som jag skrev Ipoden i handsfacket, väl dold och inga kablar syns. Genomföringen sitter i "taket" på handsfacket, med gummiplugg runt kabeln.
Det påverkar då inte kabeln / brytningar / utan Ipoden ligger där den ligger, i handsfacket. Har ett läderfodral till den så den inte repas.
Man får naturligtvis lossa handsfacket och fästa kabeln i /mitt fall kabelstammen / så den inte ligger och skramlar, det är ju inte den ljudförbättringen man söker ;-)

Lycka till

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Tommysbmw:

Jag gjorde okså som dig dvs, i handsfacket men jag tog den enklare vägen, allså öppnade säkringsboxen och förde in kabeln därigenom således behövde jag skruva upp handsfacket eller något alls.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
behövde jag INTE skruva handsfacket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.