AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.240

PDC (backvarnare)

Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Hej igen!

Tänkte höra med er om en sak, de gäller en polare till mig som också har en 325 cabrio -01. De gäller hans backvarnare (pdc) de finns som sagt 4 lr 5 sensorer på hans bakspoiler men de händer inget när han backar, inget pipande ljud som de ska va. Och de finns ju ingen "av & på" knapp inne i bilen, så min fråga är vad de kan va för nåt fel eftersom den inte funkar.

Mvh Perra
STi
Slå på tändning lägg i backen och gå bakom bilen och lyssna på givarna och se om det knäpper i dom. Sen undrar jag om det inte tjuter i ett par sekunder när ni lägger i backen ?
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Hej igen...

Har kollat de nu, och de låter inte ett skit när man lägger i backen och de är knäpptyst ifrån givarna...känns som om de hela e paj m.a.o. Kan de va nån idé att kolla säkringen i säkringsboxen i handsfacket?

//Perra
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min uppfattning är att en defekt sensor kan avaktivera de övriga så att dom alla är tysta när man testar. BMW kan via datorn utläsa vilken som inte funkar.

___
//Ulf
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
På min kunde man tydligt identifiera vilken sensor som var defekt med ovan beskriven metod. Det hördes också ett långt (3-4sek?) pip första gången jag la i backen efter att ha startat bilen.

Mvh
Patrik

___
B M W
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att förtydliga mitt inlägg ovan...Metoden att lyssna efter det knäppande ljudet fungerar oftast men om man inte hör det så kan det fortfarande vara enbart en sensor som är dålig. Jag fick precis bytt en som var trasig och jag kunde inte höra något knäppande från någon av de övriga tre som var hela.

Var nyligen en tråd om just detta där Grodan Kermit hade många vettiga kommentarer.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.