|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag har ett litet bekymmer med min BMW 328i e46 1998! Jag lånade ut bilen till min kära far, och han försökte låsa upp den som vanligt med knappen på fjärren, fast inget hände, då kom han på att han kunde låsa upp med nyckeln! Men det skulle han inte ha gjort, för från dess har rutorna fått för sig att åka ner av sig själv lite då och då (alla fyra samtidigt)! Ibland när man låser upp (både med fjärren och nyckeln) ibland när man sätter nyckeln i tändningen och skall starta bilen...! I det sista fallet kan man hissa upp rutorna på en gång.... men i det första fallet måste man vänta ett par minuter innan man kan hissa upp dom igen! Någon som vet vad det kan vara som spökar? Talade med dom på BMW och fick till svar att de måste ha in bilen o kolla på det (1500-5000 var det specifika kostnadsförslaget jag fick) Börjar bli lite små stressad över detta då vintern kommer allt närmare=)! Maila gärna!: marcus_hjerpe@hotmail.com Tack så mycket! | |
|
Jag tycker det låter som att det skulle kunna vara så att brytaren till komfortöppningen i låset har hängt sig. När man inte använder låset så ofta så brukar det ju kunna kärva ihop. Jag skulle testa att smörja. Jag vet inte hur det ser ut, om det räcker med låsolja i cylindern, eller om man måste komma från annat håll för att nå brytaren. Antagligen det senare. |
|
|
Är det bara att ta bort dörrsidan trots att det är sidoairbag...? jag har smörjt i låset o jucklat med nyckeln fram o tillbaka osv... men har inte riktigt vågat tagit bort dörrsidan pga av airbagen som sagt...! tack föresten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.