|
|
|
|---|---|
|
Var ute och tog en sväng med bilen igår kväll. efter ett tag sjönk kopplingspedalen i botten. Hydraliken i kopplingen är helt borta. vad beror detta oftast på? Bilen är en 730i -95. | |
|
Utan att veta hur det exakt ser ut till en E38 så är "kass" slavcylinder eller huvudcylinder vanligast säkert även på en E38:a,med störst "chans" på fel i slavcylindern enligt vad jag erfarit under åren.. Kostar inte speciellt mycket.Länk Men >>>Jag spräckte t.ex pedalstället(eller delar av fästet till pedalen gick av) när min kopplingspedal "for i botten" på min f.d M535:a :) Mvh Janne. |
|
|
Janne: Var ut till bilen nyss och såg två små oljepölar under bilen. Kan dessa ha något med detta att göra? |
|
|
Ja...helt säkert :) Kolla varifrån dessa pölar härstammar ifrån,du lär nog se det ganska så snabbt..dvs bromsvätska som läckt ut.. Mvh Janne. |
|
|
Jo...kolla så att det inte "bara" är en slang eller dyl som gått sönder och därigenom läkt ut såpass mycket vätska att kopplingen slutat att fungera..Kan vara det också(utöver defekta cylindrar då). Mvh Janne. |
|
| Nu är det så konstigt med bilen att kopplingen fungerar i ca: 2 mil.. sen blir den lika slö.. vad beror detta på? detta är väldigt skumt. | |
|
Tja,du måste ju konstatera varifrån vätskan t.ex kommer ifrån.. Verkar som att du har tryck "en stund" för att sedan förlora detta...pga någonting. Luft i systemet pga läckage(verkar troligast i ditt fall),kassa cylindertätningar också eventuellt osv. Mycket kan samverka i ditt fall.. Kontrollera..Återkom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.