AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.055

Lider av fruktansvärd beslutsångest!

Da
51
Danjel_
320 e30-91
Varför ska det vara så svårt att välja bil?!
Var & tittade på en V70 07a idag. 2.5T Mycket fin bil på alla sätt, men det känns inte helt 100 iaf. Har tittat på några e39or oxå, men dom börjar ju kännas gamla. Men e39 känns nästan bättre iaf. Känner att jag max vill lägga 200`på en bruksbil/familjebil.
BMW(525 e39/e61), Audi(a6-avant), Mercedes(320cdi/bensin), Volvo(v70), känns som det är dom det handlar om.. Men det är just det..

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
V70'n är säkert ett bättre val än en E61. Men bättre är ju långt från samma sak som roligare :)
A6 Avant ser ju ut som en strandad val och så ska ingen behöva ha det. Mercan är kanske bra, har ingen erfarenhet av den.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
V70:n är det V70N -07 eller V70II -07 båda såldes som -07?

En V70 II är ju en helt nykonstruerad bil och skall väl jämföras med E61.
V70N kom 2000 och jämförs väl bäst med E39.

/L
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag har kört c:a 3000 mil med min V70N -06 nu som togs ut tidig vår 2006.
Jag är ganska nöjd med den hittills. Det tråkiga som hänt under 3000 mil är väl
att spolarpumpen till vindrutetorkarna (från Ford) gick sönder nyligen.
Efter det blev fixat blev jag tvungen att byta lampa=ytterligare ett verkstadsbesök.
(dock ett billigt besök subventionerat av Volvo pga. den huvudlösa konstruktionen)

V70 II är bättre där kan man byta lampa själv.
Förutom ovanstående är jag mycket nöjd med komforten, utrymmet, ljudnivån, och originalstereon.
Mindre nöjd är jag med den fula hårdplasten runt reglagen på mittkonsolen samt något okänslig styrning.
(lite amerikansk lätthet om du förstår vad jag menar)

/L
V70 är säkert en väldigt bra bil men känns lite tråkig, nästan alla åker ju runt i en sån. Tycker A6 är ganska snygg men gillar inte Audi så den går bort. Mercedesen har ju helt klart snyggast inredning men känns lite gubbig. E61:an går tyvärr bort direkt för den känns alldeles för ful och plastig, hemsk inredning och känns inte riktigt som en BMW. Synd att inte de inte kunde göra en mer värdig uppföljare till E39. Jag skulle iallafall ha valt en E39 med riktigt mycket utrustning, en sån kan man ju köpa för under 100 000.
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Det var V70N-07, inte II. Jag förstår att du är nöjd med komforten, utrymmet, ljudnivån. Det var sportinredningen på den, dvs. 3-ekrad S-ratt, aluinlägg, spaceball etc. Halvskinn. Riktigt snygg för att vara en volvo tycker jag..
Känns lutar åt en välutrustad e39 touring som har lagom med mil på mätaren.
Men 03, stålgrå med m-optik etc ca 10-15`mil på mätaren tycker jag är för dyra. 130-150 där.. känns för dyrt för en så pass gammal bil & med dom milen. Eller alldeles för dyra med mindre mil..

Länk
Länk
Länk
Länk

Några exempel bara... Någon annan som vet någon vettig till salu?

Mvh

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Såg denna: Länk , fast det måste vara någon som fyller år, eller?

M3 E30Länk
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Jo tack, det är de nog. Den kom först ut för ca 250`, sen det där födelsedagsskämtet...

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Den grå med 3500 mil skulle jag kikat närmare på.
Kanske en smula dyr, men det verkar vara en "redig" bil.
Man får påminna sig om vad den kostade ny så kanske man kan
smälta prislappen? :)

/L
Da
51
Danjel_
320 e30-91
Ja den har varit intressant. 175 har jag fått ner den till(bara).
Förstår hur du menar om man tänker på nypriset, men det kan man nog inte göra i dessa tider.. Tror inte någon är beredd att betala så mycket för en e39, jättefin, få mil etc. i all ära. Men som sagt.. känns som ägaren inte är realist(om han vill sälja förstårs)...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.