|
|
|
|---|---|
|
Ngn som har ngt positivt eller negativt att säga om dessa bilar? Års modell runt 1999-2003 Max 60 000kr Tänkte ha som vinterbil/andra bil Vad hade ni köpt? BMW M-POWER | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
VW polo funkar bra, köpte denna 1,4-00 förra året 35tkr fullservad 9500 mil. Kamremsbyte o vattenpumsbyte är ett måste vid 10.000 mil. Lättskruvad. Länk Länk Seat är lika concept men något billigare inköp och lite sportigare alternativ chasseimässigt, men kanske lite sämre inredningskvalitet. Annars VW pryttlar rakt igenom. Länk Tyvärr så är småbilar ganska dyra mot vad man får för pengarna, är ju eftertraktade som snåla pendlarbilar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för tipset hasso, är själv sugen på polo av årsmodell 00-01 runt 45 tkr. Hur är dem på vintern?Har du haft polon över vinterhalvåret?Är den Svårstartad runt (-20C), dörrar som fryser igen mm? BMW M-POWER |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Varmgarage och motorvärmare/kupevärmare i andra ändan så egentligen vet jag inte:) Seaten står ute med kupe o motor vintertid. tyvärr så är det ganska ovanligt med -20 numera mer än några dagar då och då. Men den bilen som inte fungerar vid -20C så beror det på underhållet inte på bilmärket min gamla Fiat 127- 73 startade vid - 35C dock var växellådan och bromsoken väldigt seg de första 10 minuterna. dvs rätt underhållen startar allt vid minus-20. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| behöver du utrymme så hade jag nog satsat på en golf.. är lite större och skönare | |
|
Min sambo har en VW Lupo 1,4 -01, och det är ett riktigt skämt. Allt är så genomuselt på den bilen, vet inte ens i vilken ända jag ska börja... Kamremsras, kass framvagn som låter värre än en stenkross, stolsvärme som slutar fungera, tuta som äter säkringar. En svensksåld pärla med kompett servicehistorik. Blä! Jag gillar inte VW. Jag hade iaf satsat på en Opel Astra jag fick välja mellan dessa tre. |
|
|
vilken bil man tycker om är en riktig smaksak, själv är jag inne på min tredje Golf och skulle välja den framför de andra förslagen, Lupo är ju ingen bil trots mitt VW tycke. Hade en Opel-cab nu i en mellanperiod, och det är väl inget fel på Opel men jag fick inte ihop det, det var för mycket Opel känslan från min Golf tog överhand och jag trivdes aldrig med Opel, tänker att ha en cab till slängbil som man inte behöver vara så rädd om, ifall man får ett dörr uppslag eller en repa, och vilken bil blir det då? en golf cab förstås, golfarna är väl lite dyrare än jämbördiga modeller men min erfarenhet från märket är att det andas kvalitet, min bruksgolf-99:a 16000 mil köptes ny -samma avgassystem fortfarande!!! det är väl bra, men det kanske andra märken också kan visa upp, men nu när alla bilr är svårsålda kan man passa på och köpa lite bättre bil för samma summa som ett "sämre märke", men vad är sämre? mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej. Jag hade en Opel Astra kombi -99 och den gick både bra, snålt och fint. En lättkörd bil som jag rekommenderar. Hade inga problem med bilen. Bayerische Motoren Werke |
|
Njuren |
Golf är bra och lättsålt "the things you own end up owning you" |
|
Köp en Golf variant, den förlorar du förmodligen inga pengar på om du sköter bilen. Vi hade en 02:a i två år som rullade ca 2000 mil, vi fick igen pengarna, -bra affär enligt min erfarenhet. //Stefan |
|
|
jag hade en Golf GTi -00. jag köpte bilen när den var ca 6 månader gammal, och hade gått 920 mil. hade bilen i 4,5 år och trivdes mycket bra med den. MEN jag kan inte påstå att kvaliteten är på topp direkt. 1. fönsterhissarna rasade 3 gånger. (1 på v sida, 2 på höger sida) 2. ibland fick den för sig att startvägra, för att till slut gå väldigt ojämnt och konstigt. 3. vindrutetorkarna kärvade ihop totalt och var ett helvete att fixa. jag har aldrig haft en nyare bil, och har heller aldrig haft så mycket problem. (peppar peppar) men i övrigt var det en pigg och fin bil som gick bekvämt. såg för övrigt att just den bilen är till salu på blocket nu. :) |
|
|
kan tillägga att min polare hade en Polo -99 som växellådan rasade på helt utan varning. kostade honom 16k att fixa vill jag minnas. köp en BMW istället. ;) |
|
| Min sambo hade tidigare en Polo -98 där backen försvann :) | |
|
citerar inlägget som jag läste häromsistens här på autopower, han köpte en ny BMW, fick omedelbart lämna den på verkstad och så förhöll det sig hela första året, var fler dagar på verkstad än han kunde använda den, bilen köptes ny för att slippa problem de första åren, men vad blev det? han ville reklamera bilen och låta upphäva köpet men nej blev svaret, är det verkligen bättre med en BMW? mvh Uffe/bildock |
|
|
det finns måndagsex av alla märken. är det han me 1-serien du snackar om? han har inte haft det lätt, stackarn. :) |
|
| Min mamma har en Polo -01, hon har ägt den i 4 år, fungerar utmärkt, inga problem alls. Ett bra tips! =) | |
|
återigen till frågan i första inlägget bil för 50-60000, såg på blocket en vw golf kombi en 02:a 8000mil för 57000 kan man få mer bil, bättre ekonomi -bättre komfort för dessa pengar? så en viktig sak till! om man inte skulle trivas med köpet så är nästan dessa pengar garanterat i retur igen på vilken bil är det så? alltså återigen ett plus för golfen vilket också "stefan L" själv intygar uti sitt inlägg ovan. mvh Uffe/bildock "Bapelsin säger köp en BMW istället" njae jag tror nog att kostnaden skulle se helt annorlunda ut i slutändan |
|
|
Självklart räknar jag inte med att gå plus den dagen när jag säljer bilen. Har gått plus en gång och det var vid när jag köpte en mazda 626 årsmodell 1988. Köpte kärran för 10 000:-, körde 3 år 4000 mil (bara tanka o köra inget krångel) efter tre år sålde jag bilen för samma pris :-) Tror sådant händer bara 1 eller max 2 ggr i livet:-) Därför är det viktigare att bilen håller bra kvalité och inte rasar ihop som ngn nämnde om en lupo :-) Synd att den inte finns ngr fina E36 för dem pengarna som har gått lite max 7-8000 mil och som inte är sönderkörda/sönderstylade Därför lutar det åt en golf :-( men innerst inne hade jag velat ha en bmw BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.