|
|
|
|---|---|
|
Har haft kontakt med en kille ang. en bil som är tyskregad med tyska plåtar. problemet är bara att bilen finns i London, då han har flyttat dit. Hur kan jag gå till väga med exportskyltar etc. Hur får jag bilen till Sverige på "rätt" sätt.? Tacksam för svar! Mvh | |
|
Om bilen är tyskreggad på tyska plåtar så blir det exakt samma sak som att importera direkt från tyskland. (Bilen har i laglig mening ingenting med England att göra) All form av exportregistrering, försäkringar osv måste ske från tyskland med andra ord. Här beskrivs allt om import från Tyskland: Länk //Lövet |
|
|
Fick precis kopia av fahrzeugbrief... men fattar inte ett ord tyska? |
|
| Så hur jag än bär mej åt så måste bilen till tyskland för att ens kunna komma till sverige på lagligt sätt? | |
|
Han skrev att vi kan göra köpet i england sen kan jag åka hem med bilen med hans nummerplåtar? Funkar det? Blir de strul för mej i sverige?? |
|
|
Bilen måste avreggas i tyskland först vilket måste göras på plats på zulassungsstelle. Sedan får du tillfälliga tyska skyltar som du åker till Sverige med. Överlag låter detta som en ganska sur affär att göra och såvida inte bilen är unik skulle åtminstone jag leta på plats i Tyskland istället. //Lövet |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hoppas det inte är den vanliga lurendrejeriet som brukar dyka upp då och då, upplägget brukar just vara kombinationen england-tyskland flyttat och ratten på fel sida osv osv. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Får samma kalla kårar när jag hör just flyttat från Tyskland till England han har väl inte lämnat in den till en "fraktfirma" redan och vill ha 25 % i förskott för att skicka bilen ??? Kolla VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLdigt noga upp att allting stämmer och skicka inte ett nickel innan du åker och hämtar bilen !!! |
|
|
Håller med hasso och Tallviking. Tycker ju även att det borde vara i tyskens intresse att avregga bilen i hemlandet. ___ //Ulf |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Det låter som en förfinad variant av de gamla DHL-blåsningarna, där de har hittat ett brief att faxa runt. STÖRSTA försiktighet anbefalls.... Som tidigare sagt, såvitt jag vet är det tyskens problem att avregga bilen från Tyskland. För dig spelar det mindre roll, bara du får Fahrzeugbrief Teil 1 och 2 i original. Men som sagt, betala INGEN INGEN INGEN handpenning utan betala allt vid leverans. Mvh Johan |
Transocean |
Hoppa över den bilen, en blåsning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.