AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.186

Kostnad Inpection 2 Stockholmsområdet (530i E39)

16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Hejsan

Någon som har aktuella prisuppgifter, både på BMW samt fristående, och rekommendation på bra verkstäder att göra Inspection 2 på i Stockholmsområdet? Alla tips och prisuppgifter tas emot tacksamt

Per Larsson Bil & Motorteknik är ju ett standardtips men de ligger så fasligt långt bort från jobbet och hemmet plus att de inte svarar på mail vilket gör mig irriterad.

Fråga 2: Det är dags för byte av bromsvätska också (klocksymbolen tänd), någon som har koll på hur mycket det kostar extra?

//Lövet
na
630
navi
BMW325xi -06
Är Bagarmossen för långt bort också? Jag brukar ta T-banan därifrån när jag lämnat in bilen.
Jag anlitar GW-engineering 08-6595520.

Han pysslar bara med BMW sedan många år tillbaka.
Jag har anlitat honom i över 10 år, och tycker han är bra.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Visst är det långt bort (jobbar i Sundbyberg...) men så länge det finns tunnelbana någorlunda nära så funkar det ju. Pendeltåg går bort totalt eftersom de upphör att fungera så fort det snöar/regnar/blåser whaterver :-(

Vad gav du för din inspection 2?

//Lövet
na
630
navi
BMW325xi -06
Strax under 6-tusen har jag för mig.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Okay. Låter rimligt. Kommer du ihåg vilken olja som ingick?

//Lövet
na
630
navi
BMW325xi -06
Han kör bara med originalspecat, det var motoroljan som byttes. Sedan byttes bromsvätskan också.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Tack Navi

Någon som har några andra bra tips?

//Lövet
Jo men VAD görs på en ispection 2?
Om du bor sydöst om Stockhom finns "SJÖLIN & HAGSTRÖM MOTOR AB" i Tyresö. De har tydligen flyttat. De lär ha ett gott rykte. Det finns några inlägg om dem på denna webbplats. De har innan jag köpte den ansvarat för service på min bil och än rullar den med den äran.

Mvh
Mikael
Sc
145
Schiklgruber
528i sedan -96
3200:- här i Dalarna för en 528 E39:a
Varför inte Mr. Per Larsson / Bil o Motorteknik i Huddinge. Han har dessutom lånebilar för runt en hundring / dag. En av de mest kunniga på BMW i Stockholm.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jo visst, jag vet att han är poppis men jag blir sur över att han/de inte svarar på mail (är konsult så jag kan inte ringa från jobbet) samt att de ligger så jäkla långt bort. Därför är jag intresserad vad folk har betalat på andra ställen och vart de blivit nöjda.

//Lövet
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Är det ingen som servar sin bil väster om Stockholm?

//Lövet
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag bor i Bromma och har inte hittat någon, därav Bagarmossen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.