|
|
|
|---|---|
|
Efter fem dagars stillastående så startade jag upp bilen igår och då fick jag detta missljud som är rätt gällt men försvinner när man varvar upp lite. Ljudet lokaliserade jag till höger framkant på motorn, alternativt generatorn. Bilen fungerar som den ska i övrigt. Vad kan det vara? | |
|
Vattenpumpen eller lagren i spännrullarna till remmen? Men det mesta är väl på vänster sida? |
|
| Ja, vattenpumpen har jag hört kan vara boven i dramat. Jag tog tag i fläkten och det var inget glapp i alla fall. Ska man ända ge sig på att byte pumpen tro...? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara en vattenpump som håller på att ge upp eller en spännrullar som saknar fett som ovan säger. Så var lite vaksam om det är vattenpumpen så låter, kan vara så att det trängt ut kylarvätska i lagret tex , då rasar den ganska omgående utan förvarning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Häng av remmen och snurra på rullar och pump så kanske du kan känna nått som inte stämmer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.