AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.324

Bild på M3 Touring E91

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
M3 E91. Den skall inte komma enligt BMW men på denna bild är den bara för grym.
Länk Vems bilen är eller om det är montage eller moddat vet jag ej. Snygg var den i varje fall. Vad tycker ni?
snygg var den allt :D tror dock inte att bmw släpper en sån bil.. synd
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Snygg bil visst.
Nu får jag väl många på mig men att göra en M3 som kombi är det inte som att ha burkhållare i en Formel 1 bil eller Navigationssystem på en HD?
Dont belong...!?

Som en parentes läste jag på provkörningen av nya M3 cabben att den har en tjänstevikt på typ 1900 kg!!!!!? Ska inte en motorsport bil vara en motorsport bil typ som M3 nr 1 var?

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
BlueBeemerBoy:
Det är väl inte många M-bilar som egentligen är motorsport förutom motorn i dem?
M5 Sedan och Touring är väl knappast en tävlingsbil, inte M6 cab heller. De är mer av lyxbilar med vrålstarka motorer. Varför skall man ha fyra dörrar på en M3? Snart kommer X5 och X6 i M-modeller. Jag tycker att M3 Touring skulle funka fint i modellprogrammet. Sen om det är lönsamt att tillverka en sådan bil i dagsläget låter jag Bmw avgöra.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Har dom inte dryckeshållare i F1, kopplad med slang igenom hjälmen? ;)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Snygg bild.
Jag tror att marknaden för en M3 touring är ganska liten. Men samtidigt har Audi lyckats bra med S4/RS4.
Håller med om att sportiga bilar ska inte väga "typ" 1900kg.

//Stefan
Skulle vara fräckt med en M3 touring, men det är tyvärr ett tydligt fotomontage. Hmmm... ser nästan ut som bilden är till och med baserad på nya A4 avant :-/
angående vikten så är det inte många sportbilar idag som har lågt vikt.. merca sl väger väl ca 2ton
Mercedes SL är väl knappast att betrakta som sportbil. iofs lika lite sportbil som M6. Skulle kalla dom för "GT-vagnar".

M3:an har varit en sportbil. Men nu drar den också åt GT hållet enligt mig. Med tanke på vikten och lyxen.... En sportbil har låg vikt (visst: allt är relativt) och inte en massa lyx såsom ex. taklucka eller navi.

Bara några tankar...

M.V.H
Dennis
menade merca slr som är riktigt tung
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*Grandy*
Vet inte exakt i detalj som med e36 hur de nya M-modellerna är uppbyggda men trenden pekar ju mer och mer bort från ursprungs, M-modellerna... Rätt eller fel är ju en smaksak så...
Kan bara inte smälta detta med nya M3 och vikten, den tappade lite för mig där...

Blev impad när jag byggde min e36 på hur många detaljer förutom bara motorn som är modifierade för att få en tight bil...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Varför skulle inte M3 Touring kunna sälja bra? Audi verkar ju sälja bra med sina S- och RS-modeller som Avant och AMG C-klass tycker jag är vanligare som kombi än sedan. Även Alpina B3 Touring hittade ju köpare.

Sen om M3 ska kallas sportbil, sportig bil eller GT är ju en annan sak. Alla har ju inte samma önskemål/behov och får många, däribland jag själv, så konceptet med en hyffsat praktisk bil med en motor och väghållning utöver det vanliga.

___
//Ulf
Länk nu kan en kombi vara på gång trots allt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.