AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
870

byta 5:an mot en 7:a ?

Le
16
Lenoos
540iA Touring -99
har då en 540iaT -99 fullutrustad gått 18,500
nu har ja en bekant som har en hyffsat utrustad 740ia, sänkt 20" å hela det köret. gått 12,500 men är en 95. känns så gammalt.

självklart får det bli en slant i mellan för hans del.

vad skulle ni gjort?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den där åldersskillnaden säger igentligen ingenting i praktiken...är ju 2 karosser/modeller som utvecklats unegfär samtidigt + att en 7:a andas mer lyx...så har svårt att tro att du kommer uppleva den som "äldre"
Kanske kan kalla det "mentalt äldre"? :)

Om det är ett bra byte eller inte beror ju på vad han lägger i mellan.
Tycker i försej att prisskillnaden inte skall vara så stor...är ju trots allt en 7:a med 6000mil mindre på mätaren + en del dyrare eftermarknadsprodukter.
Le
16
Lenoos
540iA Touring -99
a jo.... min bil har med eftermarknadsprylar påhängt. 19" koya, sänkt. m-front osv.

ja ska kolla på den i helgen så får vi se :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Annan karaktär på motorn måste du tänka på,vet inte om det är 4,4:an i -95:an,tror icket det.. kom väl någon gång -96!?

KAN säkert upplevas "lite seg"(jmf med din nuvarande vagn) +att bränsleförbrukningen inte är så "optimal" som i din modernare spis..OM nu den har 4,0:an, vilket jag som sagt tror den har..

Mvh Janne.
Le
16
Lenoos
540iA Touring -99
jaha är det så med? det hade jag ingen aning om. tack för det tipset :)
Gemini__
Skulle inte bytt en E39 -99 mot en tidig E38. Att den dessutom endast rullat 12500 mil låter inte trovärdigt, men det finns ju undantag förstås. Jag tycker inte att jag kör särskilt mkt men hamnar ändå på runt 2000 mil/år. Räkna lite på antal mil/år på denna så börjar man fundera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.