|
|
|
|---|---|
|
hej. min 540 93a slutate å gå på alla cylindrar. bytte tändtift.å tåndspolar. gick fortfarande inte på alla. då tog jag bort minuspolen på batteriet å vipps så gick den som den skulle i ca 3 dagar. sen slutade den gå på alla igen. tog bort minus polen igen. då gick den ca 1 minut på alla. sen började den gå gåligt igen. nåon som har någon aning. styrbox? kabelbrott? behöver er hjälp. mvh jonatan | |
| Fan va knepigt,prova med en diagnos till att börja med | |
|
Hur länge sedan är det batteriet byttes senast? Är batteriet äldre än 3 år kanske det kan ha med saken att göra. Datorer får fnatt vid för låg spänning, vad som helst kan inträffa. 4 liter motor är nog rätt tung att vrida runt vid start. När man tar bort batteriet glömmer datorn "DME Adaption values", och skapar nya under efterföljande körning. För låg batterispänning kan skapa totalt slumpvisa värden. Kan givetvis vara nåt helt annat men kanske värt att kolla, enkelt iallafall. Har för mig att under 7 volt vid start = byt batteri, snåla inte på kapaciteten, det gjorde jag och har en hel del varningar om belysning varje vinter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.