|
|
|
|---|---|
|
Min bil som jag äger idag har komplett service bok men det finns ju inte kvitton med till alla servicar som har ägt rum. Kan man få tillgång till sådant genom BMW för såna servicar som har har skett flera år innan man köpte bilen. Är det nått problem med personuppgiftslag eller dyl som BMW kan hävda för att de inte ska behöva skriva ut och skicka gamla kvitton/fakturor till nyvarande ägare på en viss bil? Jag menar, man har ju stämpel i boken.. men man vill ju gärna se vad som är bytt lite mer i detalj, och desutom reparationer utöver vanlig service får man ju ingen stämpel eller nått bevis för? Jag kanske är petig, men vill verkligen veta vad som har bytts ut genom åren på min bil. | |
|
Det är nog upp till verkstaden om dom vill och kan lämna ut kvitton. Något lagligt hinder lär inte finnas, det är ju inte personuppgifter det rör sig om utan uppgifter om en bil.... Fakturor ska väl sparas 10 år hos verkstaden, enligt bokföringslagar och så, men om verkstaden vill ta sig tid att leta upp och lämna ut uppgifterna är helt upp till dom själva. BMW lagrar i alla fall inget centralt, utan det är varje verkstad som i så fall har uppgifterna. |
|
|
Ja har också fått den uppfattningen. Har förrut lyckats få ut kvitton från gamla reparationer till min förra bil, men just nu från den berörda firman i Uddevalla så är det helt enkelt bara ovilja att lämna ut dessa papper. *suck* Och BMW ska vara nått man förknippar med bra rykte och service-minded.. hmmm.. ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.