AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.550

M3:or till salu med kändisägare?

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Måste bara få skriva av mig lite.

Har sett en del m3:or (och andra bilar också) på sista tiden till salu på blocket till några hutlösa priser, beroende på att någon "kändis" har ägt bilen nån gång för flera år sen.

Jag menar, vem fan bryr sig om detta? Skulle bilen vara mer värd bara för att tex Magnus Uggla har ägt den innan. Jag tvivlar ju på att han servar och tar hand om en bil bättre än någon annan?? (Inget ont om Magnus Uggla, bara ett exempel)

Kanske bara jag som börjar bli gammal och gaggig ;) men vad tusan.. är det någon som betalar mer för en bil bara för att nån kändis ägt den innan??
Jag gör det absolut inte..

Det beror ju på VEM som ägt bilen tidigare...det KAN inbringa rejält med slantar...se här:
Länk

Men visst, om någon svensk "kändis" hade ägt en viss bil, så hade jag inte betalt mer pga det...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Man kanske skulle betala mer för bilen om kändisen hade typ guldpläterat bilen. Men bara för namnet....nääää.

Om nån glatt säger, xxxx(kändis) har ägt min bil innan..jaha? vem bryr sig?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
...sedan är ju inte 169' "hutlöst" tycker jag, det finns en likvärdig på Blocket utan känsdisägare som bara kostar 5k mindre...men jag håller med dig i princip :)
Jag själv skulle ju inte lägga någon extra vikt i form av att betala mer för att någon känd person hade ägt bilen innan men bilen ni nämner är en av få lågmilare tillsalu just nu och dessutom en ganska unik bil efter som att den både svensksåld och cab vilket borde väga upp en del i pris.
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Jag var lite sugen på Fredrik Ekbloms M3 för några år sedan, men kom på att han gasar nog rätt hårt.....

//Fredrik

det värsta exemplet på det här fenomenet jag sett:

jag skulle sälja min Golf GTi för några år sedan, och kollade så klart runt på liknande på blocket. då sprang jag på följande annons:

"Susanne Lanefeldts Golf GTi till Salu!"

och hör och häpna, det var hon själv som fortfarande ägde bilen och hade satt ut annonsen. snacka om att tanten har höga tankar om sig själv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Jag var lite sugen på Fredrik Ekbloms M3 för några år sedan, men kom på att han gasar nog rätt hårt....."

Säg inte det. Många racerförare kör som kärringar på vanlig väg. Detta eftersom de får gasa av sig hur mycket de vill på bana så då finns inte lockelsen att gasa på vanlig väg.

//Lövet
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Nej, men i Ekbloms fall pendlade han mycket till Tyskland där han jobbade då. Kan aldrig tro att han körde i 110km/h där.

//Fredrik

Det finns IGEN M3:a som gått lugnt. Den som letar efter ett pensionärs kört ex. som aldrig någonsin varavar över 4000 varv får leta i oändlighet. Men det positiva är ju att bilarna håller. Så var inte rädd för att någon kanske har gasat på friskt med en tilltänkt bil. Dom är gjorda för det. Var mer noga med att hitta ett exemplar som har varit i bra händer. Då menar jag givetvis att ägaren servat bilen ordentligt, gärna med några extra oljebyten samt avsatt pengar varje år för lackbehandling etc. Men kört bilen hårt har han garanterat gjort i alla fall. Sedan finns det ju dom som bara kör sina M3:or 250 mil/år och äger bilarna som ett entusiast fordon. (ok. det gör dom flesta fast mer eller mindre) Men dom gasar också ordentligt:-)

M.V.H
Dennis
Skulle vara Batmobilen då, den har ju Batman kört. Den första alltså som dessutom byggts av George Barris!

Hade den som Dinky Toy men förbannar mig att den kommit bort...

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Ibland är jag dum på riktigt, inte mycket M3 i en Batmobile ha ha ha.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Såg nyligen magnus Uggla i en ny m3a på McDriven i Täby.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

He He....Jag är ett riktigt super uggla fan! Hade NOG betalat lite extra för en kärra han ägt.....:-) Han verkar ju ha haft rätt många M-bilar dessutom.....
jag såg honom sist i en M6 Cab för något år sedan.
kan iofs ha varit en 645/650, men tror inte det.
ch
309
chrcel
m3coupe-96
såg i alla fall ut som en m6a när jag såg den

mvh pezen
Länk
G3kkOM3
Min m3a köptes ny av miss sverige 2002 =)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag blev omkörd av Uggla i en E92 M3 i vintras då jag drog båten (Chris Craft Scorpion med 454:P) med gammelaudin. Såg lite lustigt ut, en liten krullhårig gubbe bakom ratten. :)
la
19
landin84
530ia-04
jag köpte min m3 jag hade en gång i tiden av tennis-spelaren tomas johansson..
nämde dock inte de när jag sålde den.. kändes som de kvitta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.